فاش شدن رقم دستمزد زیدان در رئال: نصف دستمزد سیمئونه!

فاش شدن رقم دستمزد زیدان در رئال: نصف دستمزد سیمئونه!

سایت رسمی فوتبالی- زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی و جوان دنیای فوتبال، اخیرا به باشگاه رئال مادرید بازگشت تا مجددا سکان هدایت این تیم را در دست بگیرد.

در قراردادی که زیدان برای دوره دوم حضورش روی نیمکت رئال به امضا رسانده، رقم دستمزد او نسبت به دوره اول حضورش دراین تیم افزایش چشمگیری داشته. این درحالی است که بازگشت زیدان یکی از بهترین خبرهای ممکن برای هواداران باشگاه مادریدی بود. 

حالا همه مادریدی ها از بازگشت سرمربی ای که با تیمشان 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا فتح کرده و به بهترین نحو ممکن بلد است تا به بازیکنان انگیزه بدهد، خوشحالند. اما بازگشت زیزو، خبر خوبی برای مدیران باشگاه نیز هست؛ چرا که حالا آنها نه تنها یک مربی تراز اول را روی نیمکت مربیگری تیمشان می بینند، بلکه لازم هم نیست رقم دستمزدی نجومی برای داشتن چنین سرمربی ارزشمندی پرداخت کنند. 

طبق گزارش منتشره در ال کنفیدنسیال، زیدان پیشنهاد سران رئال برای بازگشت به مادرید در ازای دستمزد سالانه 12 میلیون یورویی(رقم ثابت) را پذیرفته و البته یک سری مبالغ متغیر هم در قراردادش درج شده که درصورت دستیابی به اهداف تعیین شده به او پرداخت خواهد شد و درصورت کسب این افتخارات، رقم دستمزد زیدان افزایش خواهد یافت. قرارداد جدیدی که او با تیم مادریدی به امضا رسانده تا سال 2022 اعتبار خواهد داشت.

جالب اینجاست که رقم دستمزد زیدان در بازگشتش به رئال، دقیقا نصف دستمزدی است که دیگو پابلو سیمئونه در اتلتیکومادرید دریافت می کند؛ سیمئونه درازای هرفصل حضور دراتلتیکو، دستمزدی 24 میلیون یورویی می گیرد. دراین میان سران باشگاه مادریدی حسابی راضی وخوشحالند؛ چون به خوبی می دانند که برای به خدمت گرفتن یک مربی تراز اول و موفق برای تیمشان، می بایست مبالغی فراتر از اینها به عنوان دستمزد می پرداختند و این کار برایشان خیلی گران تمام می شد؛ به عنوان مثال آخرین دستمزد ژوزه مورینیو در باشگاه منچستریونایتد مبلغ سالانه 20 میلیون یورو (به صورت خالص) بود؛ پوچتینو در تاتنهام سالی 10 میلیون یورو حقوق می گیرد و حقوق سالانه یورگن کلوپ در لیورپول 8.5 میلیون یورو است و الگری هرسال 8 میلیون یورو از سران باشگاه یوونتوس دریافت می کند.

ولی در صورتی که رئالی ها می خواستند هریک از این مربیان صاحب نام را به خدمت بگیرند، می بایست مبالغی هم به عنوان خسارت به باشگاه فعلی شان پرداخت می کردند. از همین رو تلاش برای جذب هریک از این مربیان ممکن بود برای رئال خیلی گران تر از اینها تمام شود.

زیدان درسال 2016 و زمانی که به عنوان جانشین رافا بنیتس از تیم پایه ای رئال (رئال کاستیا) به تیم اصلی آمد، دستمزد سالانه 2.5 میلیون یورو دریافت می کرد. بعد از فتح یازدهمین قهرمانی اروپایی، پرز با تمدید قراردادش ،به او دستمزدی سالانه 5.5 میلیون یورو پرداخت کرد و9 ماه پیش که زیدان رئال را ترک کرد، دستمزد سالانه اش 7.5 میلیون یورو بود واین ارقام بدون درنظر گرفتن پاداشهایی است که او درطول این سالها از باشگاه مادریدی دریافت کرده؛ 

بدین ترتیب و دستمزد سالانه 12 میلیون یورویی، مبلغی قابل قبول و منطقی برای زیدان است و سران مادریدی هم از اینکه با پرداخت چنین مبلغ منطقی ای ، چنین سرمربی بزرگی را روی نیمکت مربیگری تیمشان می بینند، سرخوش و شادند.

6363