دردسرتازه برای نیمار: پرونده سازی یوفا به خاطر انتقاداتش از داوری

دردسرتازه برای نیمار: پرونده سازی یوفا به خاطر انتقاداتش از داوری

سایت رسمی فوتبالی  - نیمار ستاره برزیلی باشگاه پاری سن ژرمن اگرچه به دلیل مصدومیت در بازی تیمش مقابل منچستریونایتد در دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشت، اما نشستنش برروی سکوهای ورزشگاه هم حاشیه های فراوانی را ایجاد کرد.

با وجود برد پی.اس.جی در بازی رفت، دیدار برگشت این دوتیم پرهیجان دنبال شد و سرنوشت مسابقه در دقایق پایانی و با گلزنی یونایتد از روی نقطه پنالتی رقم خورد و درنهایت این شیاطین سرخ بودند که به دور بعدی صعود کردند. اعلام این ضربه پنالتی که به دلیل خطای هند کیمپمبه سوت زده شد، با انتقادات و عصبانیت فراوان نیمار برروی سکوها همراه بود. در همان دقایق نیمار پستی تند و انتقاد آمیز را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که حالا همین پست احتمالا برای او دردسرساز خواهد شد.

مقامات یوفا حالا پرونده ای را برای نیمار بازگشایی کرده اند که در آن به بررسی انتقاداتی که او در پایان آن مسابقه در شبکه های اجتماعی نوشته، بپردازند.

نیمار با انتقاد از عملکرد دامیر اسکومینا، داور این مسابقه و به کارگیری از تکنولوژی وار در صحنه بحث برانگیز دقایق پایانی بازی، در یکی از استوری های اینستاگرامش نوشت:« این شرم آور است. هنوز داور چهارمی را به کار می گیرند که هیچ چیز از فوتبال نمی فهمد و درنهایت صحنه آهسته برخورد را تماشا می کنند. چطور کیمپمبه می بایست دستهایش را به کمرش می گرفت؟ این صحنه خطای پنالتی نبود.»

نیمار به دلیل مصدومیت دراین بازی حضور نداشت ولی همین صحبتها ممکن است برای او گران تمام شود. مسئولان یوفا طبق بند 31.3 قوانین انضباطی پرونده ای برای نیمار به خاطر اظهارنظرهایش در شبکه های اجتماعی گشوده اند.

6363