گیگز: رونالدو می تواند تا 40 سالگی فوتبال بازی کند؛ باخت به بارسا درفینال،بزرگترین ناکامی فوتبالی ام بود

گیگز: رونالدو می تواند تا 40 سالگی فوتبال بازی کند؛ باخت به بارسا درفینال،بزرگترین ناکامی فوتبالی ام بود

سایت رسمی فوتبالی- رایان گیگز اسطوره باشگاه منچستریونایتد در صحبتهایی اعلام کرده که کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی دنیای فوتبال می تواند تا چندین سال دیگر در بالاترین سطح ممکن فوتبالش را دنبال کند.

رونالدو تابستان گذشته با قراردادی 112 میلیون یورویی از رئال مادرید به یوونتوس پیوست و عملکردش آنقدر خوب است که اثری از افت و پیر شدن در او دیده نمی شود. کریس امیدوار است تا این فصل ششمین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد وبرای این کار، اول باید از دیوار اتلتیکومادرید عبور کند.

رایان گیگز اسطوره سابق باشگاه منچستریونایتد در گفتگو با گل دات کام درمورد رونالدو گفته:« کریس حالا دیگر آن پسربچه ای که در19 یا 20 سالگی او را در یونایتد می شناختم نیست و کاملا با فوتبال تطبیق پیدا کرده. او از پست بال کناری درپست دیگری بازی می کند و گلهای زیادی می سازد و گلهای زیادی هم می زند. او همه مدل گلی می زند؛ با ضربه سر، در داخل محوطه جریمه، از روی ضربات ایستگاهی و هرجوری که فکرش را بکنید. کریس حرفه ای ترین بازیکنی است که کنارش بازی کرده ام. آنطوری که او از خودش مراقبت می کند،نه تنها در جلسات تمرینی ،بلکه خارج از زمین چمن، ستودنی است. شیوه غذا خوردن کریس هم جالب توجه است.»

او ادامه داد:« درنتیجه اصلا تعجب نمی کنم که او هنوز فوتبال بازی می کند و در اوج است. برای ارائه چنین بازیهایی دراین سن و سال باید انگیزه های زیادی داشته باشی و حسابی مراقب خودت باشی و درست غذا بخوری؛ الکل مصرف نکنی، خوب بخوابی و از فوتبال لذت ببری. اگر به رونالدو توجه کنید، او هنوز خیلی از خودش مراقبت می کند. پس اگر همین انگیزه ها و عطش را داشته باشد، می تواند تا 40 سالگی فوتبال بازی کند.»

گیگز با یادآوری ناکامی او و رونالدو با پیراهن یونایتد در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسای گواردیولا گفت:« ما درآن سال می توانستیم اولین تیم تاریخ باشیم که از عنوان قهرمانی مان دفاع می کنیم و می شد اتفاق خاصی رقم بخورد. شاید بتوان گفت که آن بازی فینال، ناامید کننده ترین بازی کارنامه ورزشی ام بود. ما خوب بازی نکردیم و حسابی ناامید شدم. من دوست داشتم که یک قهرمانی دیگر به دست می آوردم. چون ما در 4 فینال حضور یافتیم و دو بار مغلوب بارسلونا شدیم؛ آن بارسلونا بزرگترین تیمی بود که مقابلش بازی کرده ام: مسی، ژاوی، اینیستا، پویول و پیکه..کلی بازیکن خوب در یک تیم بزرگ. پس ما دوست داشتیم که می توانستیم جامهای بیشتری کسب کنیم ولی کار واقعا سخت بود و خوشحالم که دوبار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده ام.»

6363