تقیون: نصیرزاده باید پیش از ۱۵ اسفند به تعهدش عمل می‌کرد

تقیون: نصیرزاده باید پیش از ۱۵ اسفند به تعهدش عمل می‌کرد

وبسایت رسمی فوتبالی- مدیر روابط عمومی هیات فوتبال آذربایجان شرقی گفت: آقای نصیرزاده زمانی که ۱۵ هزار یورو را برای عقد قرارداد با مهاجم اسکاتلندی می‌داد یادش نبود که برای3 نوبت تعهد داده است؟ 

به گزارش فوتبالی، مشکل مالی که میان باشگاه ماشین‌سازی تبریز و هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی به وجود آمده است باعث شده تا این باشگاه تبریزی نتواند قرارداد بازیکن تازه خریداری شده و اهل اسکاتلند را در هیأت فوتبال به ثبت برساند.

در جلسه‌ای که در تاریخ ۹۷.۱۱.۱۱ بین نمایندگان باشگاه ماشین‌سازی و هیأت فوتبال آذربایجان شرقی برگزار شد بحث دو بدهی باشگاه ماشین‌سازی به هیأت فوتبال مطرح گردید. یکی از این بدهی‌ها حدود ۲۲۷ میلیون تومان است که رسیدگی به این اختلاف‌نظر به امور حقوقی فدراسیون فوتبال ایران سپرده شده اما در مورد بدهی دوم که در حدود ۶۹ میلیون تومان است دو طرف این ماجرا تعهدنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن باشگاه ماشین‌سازی مؤظف بوده تا تاریخ ۹۷.۱۲.۱۵ این بدهی را طی سه مرحله پرداخت کند. اما تا کنون این اتفاق نیفتاده و همین مسئله باعث شده که هیأت فوتبال از ثبت قرارداد بازیکن جدید ماشین‌سازی خودداری کند.

محمدرضا تقیون مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: همانطور که اعلام کردیم باشگاه ماشین‌سازی طی یک تعهدنامه تعهد داده که بدهی ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را در تاریخ‌های ۹۷.۱۱.۱۸ و ۹۸.۱۱.۳۰ و ۹۷.۱۲.۱۵ پرداخت کند اما از تاریخ سررسید این تعهدنامه گذشته است و هنوز مبلغی پرداخت نشده است. در مورد بدهی دیگر این باشگاه که حدود ۲۲۷ میلیون تومان می‌باشد باشگاه ماشین‌سازی معتقد است این بدهی مربوط به ۹۰ ارومیه می‌باشد اما ما، ماشین‌سازی و آقای نصیرزاده را می‌شناسیم به همین خاطر در نهایت تصمیم گرفتیم این مسئله را به واحد حقوقی فدراسیون فوتبال ارجاع بدهیم و هرچه آنها گفتند همان کار را خواهیم کرد.

تقیون در ادامه گفت:‌ ما در خصوص ثبت قرارداد بازیکن اسکاتلندی گفتیم به تعهدتان عمل کنید و ما هم در خدمت شما هستیم. کار ما کاملاً قانونی و به آنچه عمل می‌کنیم منطقی است. ما کی‌ می‌توانیم پولمان را از باشگاه ماشین‌سازی بگیریم؟ اصل موضوع بحث ما بدهی ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است که البته احساس می‌کنم ظرف روزهای آتی این مشکل حل شود.

مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال آذربایجان شرقی در مور اینکه نصیرزاده معتقد است هیأت فوتبال باید به باشگاه ماشین‌سازی زمان بدهد تا این پول را فراهم کند، گفت: آقای نصیرزاده زمانی که ۱۵ هزار یورو را برای عقد قرارداد با مهاجم اسکاتلندی می‌داد یادش نبود که برای تاریخ‌های ۱۸ بهمن، ۳۰ بهمن و ۱۵ اسفند تعهد داده است؟ ما زمان‌هایی بوده که ۱۱ و حتی۱۲ شب برای ثبت قرارداد بازیکن اقدام کرده‌ایم تا او به اردوی تیمش برسد نه تنها با ماشین‌سازی بلکه با تراکتورسازی هم این تعامل را داشته‌ایم و با باشگاه‌ها تا این حد همکاری کرده‌ایم.

وی افزود: باید واقعیت‌ها را بپذیریم کسی که تعهد می‌دهد باید عمل کند یکی از شاخصه‌های مدیر خوب این است که به تعهدش عمل کند. متأسفانه در برنامه تلویزیونی آقای نصیرزاده آن چیزهایی که در حیطه‌اش نبود بیان کرد. ایشان نباید تشویش اذهان عمومی کند هواداران فوتبال در کل ایران هوادارانی با فهم و شعور هستند. نباید یکسری مسائل را به آنها القا کرد. جناب نصیرزاده باید پیش از ۱۵ اسفند به تعهدش عمل می‌کرد. ما دوست داریم ماشین‌سازی را هم در بالای جدول ببینیم و امیدوارم این قضیه به خوبی و خوشی کل شود. تنها گلایه‌ای دارم این است که به جای اینکه به اصل مطلب بپردازند فرافکنی کردند.

تقیون در ادامه و در مورد اینکه نصیرزاده گفته بود جلوگیری از ثبت قرارداد بازیکن وظیفه هیأت فوتبال نیست، گفت:  پس وظیفه ذاتی هیأت فوتبال چیست؟ آیا باید یکی از خیابان بیاید و قرارداد را ثبت کند. باشگاه مؤظف است بدهی‌هایش را با هیأت مبدا تسویه کند تا بحث مراحل دیگر ثبت قرارداد بازیکن در سازمان لیگ و فدراسیون پیگیری شود. ایشان می‌توانستند به جای اینکه در تلویزیون صحبت کنند مسئله را با مسئولان فدراسیون و افرادی که بالادست هیأت فوتبال هستند طرح کنند و اسناد و مدارک‌شان را ارائه دهند تا نظر نهایی اعلام شود.

وی افزود:‌ امروز یکسری صحبت‌ها بین باشگاه ماشین‌سازی و هیأت فوتبال آذربایجان شرقی انجام شد و براساس آن استنباط من این است که این مشکل طی روزهای آتی حل خواهد شد. البته حل شدن به دست باشگاه است. اگر آنها به تعهدشان عمل کنند مشکلی در ثبت قرارداد بازیکن اسکاتلندی وجود نخواهد داشت.

مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال آذربایجان شرقی در پایان در خصوص جابه‌جایی زمان برگزاری دیدار دو تیم تراکتورسازی و پدیده گفت:‌ مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد البته برگزاری این بازی در روز پنج‌شنبه ترافیک سنگینی در تبریز ایجاد خواهد کرد چرا که پنج‌شنبه لیلة‌الرغائب و پنج‌شنبه آخر سال است و مسیر ورزشگاه یادگار امام هم طوری است که از کنار گلزار وادی رحمت می‌گذرد. حضور پرشور هواداران تراکتور و همچنین مردم تبریز که می‌خواهند در گلزار وادی رحمت تردد کنند به احتمال زیاد ترافیک سنگینی را ایجاد خواهد کرد البته خوشبختانه مسئولان انتظامی پای کار هستند و احساسم این است که مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.