سرخیو راموس، فراتر از یک کاپیتان؛ تمام نقشهایی که راموس در رئال مادرید ایفا می کند

سرخیو راموس، فراتر از یک کاپیتان؛ تمام نقشهایی که راموس در رئال مادرید ایفا می کند

سایت رسمی فوتبالی- سرخیو راموس مدافع باتجربه و کاپیتان باشگاه رئال مادرید در هفته سختی که تیمش پشت سرمی گذارد، یک تنه بار مسئولیت تیم را روی دوش می کشد. این درحالی است که مادریدی ها در طول یک هفته ، شانس قهرمانی در تمام تورنمنتها را از دست دادند و راموس به جای پنهان شدن، یک گام به جلو گذاشته تا در مقابل رئیس باشگاه، از بازیکنان تیم حمایت کند.

بعد از باخت مقابل آژاکس، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه مادریدی بازیکنان را به عدم تعهدو کم کاری متهم کرد ولی راموس درمقابل رئیس باشگاه ایستاد و به او گفت که برنامه ریزی ورزشی او برای فصل بد بوده.

دراین شرایط بحرانی، راموس از طریق نزدیکانش این پیغام را القا می کند که زمان اتحاد و دردست گرفتن سکان رهبری تیم و تصمیم گیری است و دراین شرایط باید شفاف صحبت کرد. یکشنبه رئال مادرید به وایادولید سفر خواهد کرد و راموس به رغم محرومیتش، تیم را دراین سفر همراهی خواهد کرد.

تمام مسئولیتهایی که راموس فراتر از یک کاپیتان در رئال مادرید ایفا کرده، جالب توجه است:

*زیرسوال بردن پروژه ورزشی رئیس باشگاه

بعد از باخت 4-1 رئال مقابل آژاکس آمستردام راموس حسابی دلخور بود و همین باعث شد تا روددروی رئیس باشگاه بایستد. درپایان آن بازی پرز در رختکن، بازیکنان را به کم کاری متهم کرد و اعلام کرد که بازیکنان بیش از حد به تعطیلات می روند. همین صحبتها خشم راموس را به همراه داشت و او به پرز گفت که مدیریت ورزشی اش ضعیف بوده. او به پرز گفت:« رفتارشما مثل این بود که اجازه دادید که یک فرد بیمار بمیرد.» او درتابستان از رئیس باشگاه خواسته بود تا برای پرکردن جای کریس رونالدو یک مهاجم توانا خریداری کند.

بعد از آن جلسه جنجالی، راموس روز پنجشنبه با پرز دیدار کرد و شفاف صحبتهایش را با او مطرح کرد تا رئال بتواند از بحران رها شود. در این دیدار آنها توافق کردند تا برای ایجاد جوی ایده آل در رختکن تیم تلاش کنند تا فصل را به بهترین نحو ممکن به پایان ببرند. 

*توصیه و رد کردن مربیان

نقش راموس درباشگاه مادریدی تا این حد مهم است که درمورد سرمربیانی که ممکن است به تیم بیایند، اظهارنظر می کند. درتابستان و بعد از جدایی زیدان، او اولین نفری بود که نام جولن لوپتگی را به فلورنتینو پرز توصیه کرد. بعد از جدایی لوپتگی، راموس تردیدش را درمورد احتمال روی کارآمدن کنته در رئال مطرح کرد.دراین میان سران باشگاه می دانند که راموس موافق آمدن مورینیو نیست و درصورت آمدن مورینیو حتی ممکن است راموس رئال را ترک کند

*جلسه با بازیکنان بدون حضور سرمربی

این هم نشانه ای از قدرت بالای راموس در لیدری تیم در شرایط سخت است: او اخیرا و درغیاب سرمربی تیم با بازیکنان رئال جلسه ای گذاشت. او روز پنجشنبه درشهرک ورزشی والدبباس با تمام بازیکنان تیم و بدون حضور اعضای کادر فنی جلسه ای تشکیل داد و به بازیکنان اعلام کرد که آنها باید فصل را به نحوی که درشان رئال مادرید باشد به پایان ببرند وبرای کسب نایب قهرمانی درلالیگا بجنگند.او درعین حال از بازیکنان خواست تا به سولاری احترام بگذارند.

یکی دیگر از پیغامهای راموس برای بازیکنانی بود که کمتر بازی می کنند. او ازاین بازیکنان خواست که یا همراه با سایر بازیکنان شوند و یا تیم را ترک کنند.

پس از آن هم او از ایسکو به خاطر همراهی نکردن بازیکنان تیم بعد از باخت مقابل آژاکس انتقاد کرد وباعث شد تا ایسکو از سایر هم تیمی هایش عذرخواهی کند.

*سفر به وایادولید به رغم محرومیت از بازی

با وجودی که راموس قادر نیست که دربازی یکشنبه مقابل وایادولید به خاطر تکمیل تعداد کارتهای زردش به میدان برود، ولی او همراه با سایر بازیکنان تیم به این شهر سفر خواهد کرد تا کمک حال تیمش در ایجادیک جو مساعد در رختکن و پیروزی در این بازی باشد. 

دراین سفر فلورنتینو پرز نیز رئالی ها را همراهی خواهد کرد و در این سفر او و راموس اختلاف نظرهایی که بعد از حذف رئال از لیگ قهرمانان اروپا ایجاد شده بود را حل خواهند کرد. حالا هم راموس و هم پرز می خواهند درکنار تیم باشند و دراین شرایط سخت بازیکنان را تنها نگذارند

*مسئول ارتباطات رختکن و هواداران و مدیران

راموس دراین روزها نقش سخنگوی رختکن رئال مادرید را هم ایفا می کند. او در هفته های اخیر پیغام بازیکنان تیم را به هواداران رسانده بود و ازآنها خواسته بود تا تیم را حمایت کنند. او به علاوه بعد از باختهای پی درپی رئال مقابل بارسلونا درلالیگا و جام حذفی در شبکه های اجتماعی پیغامهایی را منتشر کرده بود.

او به علاوه نگرانی های زیادی درمورد پیغامهایی که از رختکن رئال منتشر می شود نیز هست و هم تیمی هایش و نزدیکانشان را درمورد صحبتهایی که درکنفرانس های خبری برزبان می آورند راهنمایی می کند. 

6363