شفر: بعد از دیدار با الدحیل کار مشکلی مقابل نفت داشتیم / فقط به العین فکر می کنیم!

شفر: بعد از دیدار با الدحیل کار مشکلی مقابل نفت داشتیم / فقط به العین فکر می کنیم!

وب سایت رسمی فوتبالی- وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: از بازی‌مان در قطر تا بازگشت به ایران که نیمه شب به تهران رسیدیم، کارمان مشکل بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان در نشست خبری اظهار داشت: از بازی‌مان در قطر تا بازگشت به ایران که نیمه شب به تهران رسیدیم، کارمان مشکل بود. چند بازیکن‌مان که خسته بودند را عوض کردیم، اما ذهنیت و روحیه‌مان را در این بازی دیدید. همه‌ی بازیکنان دنبال پیروزی بودند. یک مقدار اشتباه داشتیم و این مسئله طبیعی بود، اما در چهره بازیکنان ما معلوم بود که دنبال برد هستند و برای هواداران دنبال برد در این بازی بود.

به حضور هواداران‌مان نیاز داریم و بدون آنها نمی‌توانیم بازی کنیم
وی در ادامه افزود: یک موضوع بود که موقعیت‌های زیادی را در نیمه اول و دوم به دست آوردیم، اما فقط یک گل زدیم. تیم حریف هم فقط یک موقعیت داشت که توسط سیدحسین حسینی به خوبی مهار شد. تشکری هم از هواداران‌مان داریم که در این سرما به خوبی از ما حمایت کردند و امیدوارم در بازی مقابل العین هم از ما حمایت کنند، چون واقعاً به حضورشان نیاز داریم و بدون این هواداران نمی‌توانیم بازی کنیم.

هدف و تمرکز فعلی ما فقط روی بازی با العین است نه دربی
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این مسئله که اختلاف تیمش با صدر جدول به دو امتیاز رسید و چه برنامه‌ای دارد تا آبی‌پوشان با همین قدرت در دو جبهه لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به کار خود ادامه دهند، گفت: امروز وریا غفوری و فرشید اسماعیلی برای ما بازی نکردند و منشا را هم تعویض کردیم. دیروز نیز گفتم که باشگاه باید از ما حمایت کند، در ریکاوری و هر مسئله‌ای که برای تقویت تیم نیاز داریم. ما بعد از بازی با الدحیل ساعت 6 صبح به تهران رسیدیم و این مسئله برای ریکاوری کارمان را سخت کرد، اما دیدید که ما تیم بسیار بسیار خوبی داریم. برنامه ما از حالا فقط برای بازی بعدی با العین است و بعد از آن بازی بعدی. بعد از آنها تعطیلات نوروزی است و سپس بازی با پرسپولیس که فکر می‌کنم از حالا همه در حال صحبت کردن از دربی هستند، اما تا آن زمان فرصت کافی داریم. هدف و تمرکز فعلی ما فقط روی بازی با العین است.

تیم من و کادر فنی‌ام با 120 درصد توانش کار می‌کند
شفر در خصوص اینکه تیم استقلال تا اواسط فروردین ماه در تهران می‌ماند و بازی خارج از خانه ندارد و این مسئله را چگونه برای تیمش ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: بازی قبلی ما در لیگ مقابل فولاد بود و خارج از خانه پیروز شدیم. بازی امروز ما با اینکه در خانه بود، اما کار سختی داشتیم. بازی پخش زنده که در این مسابقات بازیکنان تیم حریف همیشه می‌خواهند خودشان را نشان بدهند که بازیکنان خوبی هستند و بسیاری از بازیکنان ما هم خسته بودند. در این شرایط ما باید ریکاوری و تمرین خوبی داشته باشیم و بازیکنان زندگی شخصی خوب با ذهنیت مثبت داشته باشند، ذهنیت در مورد تمام مسائل از جمله دستمزد، مسائل مالی و... . این تیم و این کادر با 120 درصد توان‌شان کار می‌کنند و نمی‌دانم امروز چند 10 هزار نفر در ورزشگاه برای حمایت از ما آمده بودند، اما ما مسئولیت سنگینی هم مقابل آنها داریم.

همیشه بهترین موضوع صحبت کردن و رو در رو شدن نه حرف زدن در رسانه‌ها
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه نحوه همکاری تیمش با تیم امید چگونه خواهد بود، چون بازیکنی مثل امید نورافکن در ترکیب این تیم به میدان می‌رود، اما مهدی قائدی در اردوی تیم امید حضور دارد، تصریح کرد: این تعامل و همکاری برای من بسیار مهم است. در سه کشور سرمربی تیم ملی بودم، تایلند، جامائیکا و کامرون و از این جهت تیم برای من مهم است که تیم زیر 23 سال یا امید همان اهمیت تیم بزرگسالان را دارد. ما چند بازیکن در این تیم داریم و بهترین موضوع همیشه صحبت کردن، رو در رو شدن، دور یک میز نشستن و چای نوشیدن است. باید با هم صحبت کنیم به جای اینکه بگوییم بعداً یا در تلویزیون و رسانه‌ها بخواهیم صحبت کنیم.

نمی‌توانم به فدراسیون فوتبال بگویم بازیکنانم را به شما نمی‌دهم
وی ادامه داد: امید نورافکن امروز در اختیار ما بود، اما فردا برای ریکاوری به اردوی تیم امید می‌رود و دوباره پس فردا به جمع ما اضافه می‌شود. بهتر است مهدی قائدی در تیم امید حضور داشته باشد، چون در حال حاضر بازیکنانی در پست او داریم و مهدی نوراللهی هم که دروازه‌بان سوم ماست، در تیم امید حضور دارد. این یک راهکار عادی است. من میهمان هستم و نمی‌توانم به فدراسیون فوتبال بگویم بازیکنانم را به شما نمی‌دهم. اگر تیم امید به المپیک برود، وقتی اینجا هستم خوشحال می‌شوم و اگر سه بازیکن من هم در این تیم حضور داشته باشند، بیشتر خوشحال می‌شوم.

با کرانچار تعامل می‌کنیم
شفر همچنین یادآور شد: در المپیک 2012 لندن هم وقتی سرمربی العین بودم، شش بازیکن تیمم در تیم المپیک حضور داشتند که این هم برای من و هم برای بازیکنانم بسیار خوب بود. کرانچار هم مربی بسیار خوبی است و اگر آنها بازیکنی را زودتر نیاز داشته باشند یا ما به بازیکنی نیاز داشته باشیم، با هم تعامل می‌کنیم و این یک راهکار بسیار عادی است.

۲۵۲۶