توضیح یوفا: چرا گل سوم آژاکس مردود نشد؛ دلیل تائید خطای پنالتی کیمپمبه چه بود

توضیح یوفا: چرا گل سوم آژاکس مردود نشد؛ دلیل تائید خطای پنالتی کیمپمبه چه بود

سایت رسمی فوتبالی- مقامات یوفا به سان آنچه بعد از برگزاری بازیهای دور رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا رخ داد، در مورد تصمیمات اتخاذ شده توسط داوران و با بهره گیری از تکنولوژی وار توضیحاتی را ارائه داده اند.

ازجمله صحنه های جنجالی بازی های این هفته اروپایی، پذیرفته شدن گل سوم آژاکس آمستردام در بازی با رئال مادرید بود که فلیکس بریچ، داور آلمانی این گل را پذیرفت.

یوفا در توضیحی که برای پذیرش گل سوم آژاکس در بازی با رئال مادرید ارائه کرده گفته:« توسط تکنولوژی وار، ازتمامی زوایا موقعیت توپ مورد بررسی قرار گرفت و هیچ مدرکی مبنی براینکه توپ کاملا از خط عبور کرده باشد به دست نیامد. کمک داور بازی هم که جایگیری ایده آلی داشت اعلام کرد که توپ کاملا از خط کناری زمین عبور نکرده است. درنتیجه داور بازی به درستی گل را پذیرفت.»

یوفا به علاوه تصاویری را منتشر کرده که تصمیم صحیح تکنولوژی وار دراین صحنه را تائید می کند. 


در بخش دیگری از گزارش یوفا که ظهر روز جمعه منتشر شد، به بررسی پنالتی اعلام شده به نفع تیمهای منچستریونایتد و پورتو بعد از بررسی صحنه با تکنولوژی وار پرداخته شده است. 

درمورد خطای هند کیمپمبه در بازی پاری سن ژرمن مقابل یونایتد، یوفا به این نکته اشاره کرده که درابتدا مسئول تکنولوژی وار به داور خبر داده و داور اسلونیایی، دامیر اسکومینا تصمیم گرفت تا صحنه را بازبینی کند. او بعد ازتماشای صحنه برخورد، تصمیمش را گرفت. از دید داور:« فاصله میان توپ و کیمپمبه کوتاه نبوده و درنتیجه این برخورد ناگهانی و غیرمنتظره نبوده. به علاوه بازوی مدافع پی.اس.جی به بدنش نچسبیده بود.»

و درنهایت درمورد پنالتی اعلام شده به نفع پورتو در وقتهای اضافه بازی این تیم مقابل رم هم توضیحات مشابهی ارائه شده است. بعد از آنکه مشخص شد که صحنه آفساید نبوده، مسئولان تکنولوژی وار از داور بازی سوال کردند که آیا صحنه کشیدن پیراهن بازیکن را دیده یا خیر. داور اعلام کرد که حواسش به این صحنه نبوده و درنتیجه این صحنه بحث برانگیز را بازبینی کرد:«با بازبینی صحنه داور دریافت که باید به خاطر کشیده شدن پیراهن بازیکن، یک ضربه پنالتی اعلام کند.»

مقامات یوفا در نهایت اعلام کردند که تمام تصمیماتی که در جریان چهاربازی اروپایی این هفته گرفته شد، به طور کامل پیاده سازی و اجرای پروتکل وار بوده است.

6363