داور انگلیسی: خطای کیمپمبه در بازی یونایتد- پی.اس.جی از نظر من پنالتی نبود ولی ازنظر یوفا چرا

داور انگلیسی: خطای کیمپمبه در بازی یونایتد- پی.اس.جی از نظر من پنالتی نبود ولی ازنظر یوفا چرا

سایت رسمی فوتبالی- مارک کلاتنبرگ، داور انگلیسی دنیای فوتبال درگفتگو با دیلی میل در مورد جنجالی ترین صحنه دیدار دو تیم منچستریونایتد و پاری سن ژرمن اظهار نظر کرده است.

در دقیقه 90 این جدال و درشرایطی که پاری سن ژرمن تیم صعود کننده به دور بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا بود، دامیر اسکومینا داور بازی، برخورد توپ به پشت آرنج کیمپمبه را خطای پنالتی تشخیص داد و رشفورد با تبدیل کردن این ضربه به گل، یونایتد را به دور بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا رساند.

حالا آقای کلاتنبرگ داور اسبق انگلیسی در صحبت هایی اعلام کرده که داور این بازی نباید به خاطر خطای هند کیمپمبه برای یونایتد پنالتی می گرفته. او دراین رابطه گفته:« اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، دامیر اسکومینا، داور بازی، قوانین یوفا را پیاده سازی کرد و در پاریس ضربه پنالتی به نفع یونایتد اعلام کرد. اما پاری سن ژرمنی ها عصبانی بودند و من این را کاملا درک می کنم. از نظر من این خطا، هرگز پنالتی نبود؛ چون کیمپمبه نمی خواست به عمد با دستش توپ را لمس کند. این برخورددر لیگ برتر انگلیس هرگز منجر به یک ضربه پنالتی نمی شد ولی در لیگ قهرمانان اروپا و با توجه به قوانین جدیدی که از سوی یوفا به داوران اعمال شده، این برخورد پنالتی است. این قوانین بعد از اتفاق مشابهی که ماه گذشته میلادی در بازی منچسترسیتی- شالکه رخ داد، تغییراتی یافت. مقامات یوفا از داوران می خواهند که هرزمان که بازو از بدن بازیکن جدا بود وشرایط غیرطبیعی بود، خطای پنالتی بگیرند.»

کلاتنبرگ ادامه داد« از این نظر و با این دیدگاه، داور تصمیم باثباتی گرفت. او صحنه تکرار برخورد را تماشا کرد و وقتی بحث برخورد توپ به دست مطرح باشد، همیشه بدترین حالت ممکن درنظر گرفته می شود. اما این برخورددر لیگ برتر، هرگز با پنالتی جریمه نمی شد. چون بازیکن چرخیده بود و درتلاش بود تا بازویش را بکشد تا توپ به آن برخورد نکند.»

6363