فاجعه بارترین روند ناکامی های متوالی رئال مادرید از زمان کی روش به بعد

فاجعه بارترین روند ناکامی های متوالی رئال مادرید از زمان کی روش به بعد

سایت رسمی فوتبالی – باخت رئال مادرید مقابل آژاکس آمستردام، چهارمین باخت متوالی این تیم در ورزشگاه خانگی اش بود.

 آخرین باری که رئال مادریددر 4بازی متوالی خانگی طعم باخت را چشیده بود به سال 2004 و دوره مربیگری کارلوس کی روش هدایت این تیم را در دست داشت برمی گردد و حالا بعد از 15 سال این اتفاق فاجعه بار تکرار شده است.

رئال مادرید بعد از سه دوره قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا و بیش از 1000 روز سلطه در معتبرترین رقابت اروپایی، به پایان خط رسید و حالا حضور در فینال اول ژوئن ورزشگاه واندا متروپولیتانو برای کهکشانی ها و تکرار قهرمانی اروپایی شان، یک رویای دست نیافتنی بود. سه قهرمانی اخیر رئالی ها در لیگ قهرمانان اروپا با حضور کریستیانو رونالدو و البته زیدان محقق شده بود و حالا و با رفتن این دو چهره بزرگ از برنابئو، کاخ رویاهای هواداران رئال نیز دربازی با آژاکس روی سرشان خراب شد.

آژاکس که در بازی رفت 2-1 مغلوب رئال شده بود، در بازی برگشت توانست تیم مادریدی را درهم بکوبد و با غلبه بر قهرمان سه دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و رئالی ها تاج پادشاهی اروپا را از روی سرشان برداشتند تا یکی از تلخ ترین و ضعیف ترین فصلهایشان در طول دهه های اخیر را دردناک تر کنند.

رئال بعد از صعود از 9 بازی حذفی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا، امسال درمرحله یک هشتم پایانی از گردونه رقابتها حذف شد و آخرین باراین اتفاق با حضور مانوئل پلگرینی و در بازی با المپیک لیون(درسال 2010) رخ داده بود و از آن زمان به بعد رئالی ها همیشه دست کم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده بودند.

باخت مقابل آژاکس تعداد باختهای این فصل رئال را به عدد 14 رساند که این برابر با مجموع باختهای رئال دردوفصل اخیر است. این باخت در عین حال سنگین ترین باخت رئالی ها در ورزشگاه خانگی شان در لیگ قهرمانان اروپا نیز به حساب می آید. پیش از این باخت 3-0 مقابل زسکامسکو (درماه دسامبر گذشته) و باخت 4-2 مقابل بایرن درمسیر یک هشتم پایانی، جزو بدترین باختهای خانگی تیم مادریدی به حساب می آمدند.

رئالی ها در شش روز اخیر شانس کسب سه جام را از دست دادند و حالا شاگردان سولاری از روز پنجم ماه مارس به بعد، بدون هیچ هدف مشخصی و درحالی که همه جامها را عملا از دست رفته می بینند، به کارشان ادامه خواهند داد. آنها در طول شش روز، از گردونه جام حذفی اسپانیا حذف شدند، با قبول باخت مقابل آژاکس از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتندو با باخت در ال کلاسیکوی لالیگاهم 99% شانس قهرمانی دراین تورنمنت داخلی را از دست دادند. اینطور به نظر می رسد که این رئال به یک بازسازی اساسی نیاز دارد.

6363

حامد فلاح - سایت رسمی فوتبالی