رئال مادرید 1-4 آژاکس: کهکشان در اغما

رئال مادرید 1-4 آژاکس: کهکشان در اغما

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان سانتیاگو سولاری که در دیدار رفت 2-1 در خانه آژاکس به برتری رسیده بودند، امشب در غیاب سرخیو راموس، عملکرد بسیار ضعیفی در کارهای دفاعی داشتند و در نهایت با یک شکست سنگین، از دور رقابت ها کنار رفتند. آنها در حالی از این رقابت ها حذف شدند که در سه سال گذشته، سه بار پیاپی قهرمانی در این رقابت ها را جشن گرفته بودند.

رئالی ها بازی را بهتر آغاز کردند و چیزی نمانده بود که خیلی زود به گل برسند اما با بدشانسی، اولین موقعیت جدی شان را از دست دادند. روی ارسال لوکاس واسکز بود که واران می توانست با ضربه سر کار را تمام کند اما توپ به تیر دروازه برخورد کرد.

تنها یک دقیقه بعد، آژاکس به گل رسید. روی اشتباه تونی کروس بود که دوشان تادیچ صاحب توپ شد و با یک پاس خوب، حکیم زیاش را صاحب موقعیت کرد. این ستاره مراکشی هم که در دیدار رفت تک گل تیمش را به ثمر رسانده بود، با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد.

رئالی ها که خطر را احساس کرده بودند، پیش کشیدند و در دقیقه 18، بار دیگر روی ارسال واسکز، واران بالاتر از مدافعان حریف ضربه سر را زد اما توپ دقیقا به جایی رفت که اونانا حضور داشت. در مقابل، آژاکس بلافاصله توانست اختلاف را به دو گل افزایش بدهد. باز هم تادیچ در نقش گلساز ظاهر شد و پاس در عمق عالی او را دیوید نِرِس تبدیل به گل کرد.  

آژاکس می توانست در دقیقه 22 به گل سوم برسد. روی یک ضدحمله بود که تادیچ بار دیگر با یک پاس خوب، نرس را صاحب موقعیت کرد اما این بار ضربه او علی رغم عبور از تیبو کورتوا، راهی به چهارچوب دروازه رئال پیدا نکرد.

دو دقیقه بعد واسکز می توانست یکی از گل های خورده رئال را جبران کند اما او که روی پاس وینیسیوس صاحب موقعیت شده بود، ضربه ای زد که توسط اونانا به بیرون فرستاده شد.

در ادامه مصدومیت های پیاپی، شرایط را برای رئالی ها دشوارتر کرد. ابتدا لوکاس واسکز جای خود را به گرت بیل داد و دقایقی بعد، وینیسیوس، مجبور شد از بازی بیرون برود تا آسنسیو به میدان برود. در این بین هر دو تیم صاحب موقعیت هایی شدند که نتوانستند از آنها استفاده کنند.

در دقایق پایانی نیمه اول این رئالی ها بودند که صاحب موقعیت های بهتری شدند؛ از جمله در دقیقه 43 که روی پاس تونی کروس، گرت بیل می توانست اختلاف را به حداقل برساند اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت و نیمه اول با همان دو گل به پایان رسید.

نیمه دوم را رئال بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی، صاحب موقعیت هایی خوبی شد. ابتدا در دقیقه 49، مارکو آسنسیو بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه کات دار به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد، ارسال کارواخال را بنزما بعد از مهار با سینه، با یک ضربه والی راهی دروازه آژاکس کرد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

پس از آن نوبت بازیکنان آژاکس بود که صاحب اولین موقعیت خطرناک شان در نیمه دوم شوند اما فن ده بیک که روی پاس تادیچ صاحب موقعیت شده بود، نتوانست کورتوا را مغلوب کند.

حملات دو تیم ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 62، آژاکس در یک موقعیت مشکوک، به گل سوم رسید. در حالی که به نظر می رسید توپ از خط طولی زمین عبور کرده و اوت شده، بازیکنان آژاکس به بازی ادامه دادند و روی پاس فن ده بیک، این بار خود تادیچ بود که با شوتی تماشایی، توپ را به طاق دروازه کورتوا کوبید. علی رغم اینکه داور از VAR استفاده کرد اما این گل پذیرفته شد.

رئالی ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و بعد از اینکه در دقیقه 68 یک موقعیت خوب را از دست دادند، در دقیقه 70 یکی از گل های خورده را جبران کردند تا به بازگشت امیدوار شوند.

حرکت خوب رگیلون از سمت چپ و پاس در عرض او را مارکو آسنسیو با یک شوت تماشایی پای چپ، به گوشه دروازه اونانا فرستاد.

اما تنها دو دقیقه بعد، آژاکسی ها بار دیگر اختلاف را به سه گل افزایش دادند. روی یک ضربه آزاد از سمت راست محوطه جریمه رئال بود که شون با یک ضربه تماشایی و غیرقابل مهار، توپ را از بالای دستان کورتوا به قعر دروازه فرستاد.

در دقایق باقی مانده، رئالی ها تلاش زیادی کردند تا از سنگینی این شکست کم کنند اما این تیم میهمان بود که می توانست به گل های بعدی برسد، ولی توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد.

در ثانیه های پایانی، ناچو با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد تا رئال بازی را با شکست 4-1 و با 10 بازیکن به پایان برساند.