الدحیل قطر سه - استقلال ایران صفر / السه حیل!

الدحیل قطر سه - استقلال ایران صفر / السه حیل!

وبسایت رسمی فوتبالی- تیم فوتبال الدحیل قطر و موفق شد با نتیجه قاطع 3 بر صفر استقلال ایران را شکست دهد و برای مدعیان گروه مرگ خط و نشان بکشد.

لیگ قهرمانان آسیا، گروه c

الدحیل قطر - استقلال ایران

سه شنبه 14 اسفندماه 1397، ساعت 18:45

دوحه،  ورزشگاه عبدالله بن خلیفه 

تیم داوری: روشن ایرماتوف، کمک‌ها: عبدوخامیدولو رسولوف و سایدوف/ داور چهارم: هنا هتاب(سوریه). 

کارت:

کارت زرد امید نورافکن دقیقه 27 ، وریا غفوری دقیقه 64 از استقلال

کارت زرد بسام الراوی دقیقه 30 ، احمد یاسر دقیقه 31

ترکیب الدحیل: کلود امین، مهدی بن‌عطیه، بسام الراوی، احمد یاسر، لوئیز جونیور، یوسف العربی، ناکاجیما(86- علی عفیف) ، کریم بوضیاف(89- محمد موسی) ، ادمیلسون (3+90- محمد مونتاری) ، سلطان حسین و مراد ناجی

سرمربی: روی فاریا

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری ( 78- خسرو حیدری)، آرمین سهرابیان، امید نورافکن(78- ایسما)، آیاندا پاتوسی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و گادوین منشا

سرمربی: وینفرد شفر


گل:

گل اول الدحیل دقیقه 56 مهدی بن عطیه:

عبرت نگرفتن آبی ها از ضربات قبلی سر بن عطیه بالاخره کار دستشان دادو این بار کاپیتان تیم ملی مراکش بدون هیچ مزاحمتی ضربه کرنر تیمش را با ضربه سری راحت وارد دروازه رحمتی کرد.

گل دوم الدحیل دقیقه 73: یوسف العربی: 

پاس در عمق چشم‌نواز ناکاجیما از بین سه مدافع استقلال، یوسف العربی را در موقعیت تک به تک با مهدی رحمتی قرار داد که مهاجم مراکشی الدحیل روی دفع ناقص دروازه‌بان استقلال توانست گل دوم تیمش را بزند. 

گل سوم الدحیل دقیقه 1+90:علی عفیف:

 ضد حمله سریع بازیکنان الدحیل نتیجه‌بخش بود و پاس ادمیلسون جونیور را علی عفیف با ضربه بغل پای چپ و از مقابل تکل سهرابیان تبدیل به گل سوم تیمش کرد. 

دقایق حساس:

دقیقه 2: شوت بازیکن الدحیل را رحمتی به کرنر فرستاد.

دقیقه4 : شوت پاتوسی با اختلاف از بالای دروازه تیم قطری به خارج رفت.

دقیقه 6: ناکیجیما در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و پس از سر توپ زدن یک بازیکن را از روبرو برداشت اما در ادامه دانشگر خودش را به او رساند و شوت این بازیکن ژاپنی به کرنر رفت.

دقیقه 8: ارسال عالی غفوری از رجلوی پیشانی منشا رد شد تا این موقعیت خوب برای آبی ها کامل نشود.

دقیقه 11: شوت از راه دور بسام به زیبایی نواخته شد و رحمتی از تجربه اش استفاده کرد و یکضرب توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه 16: خطای بی مورد اسماعیلی ضربه ایستگاهی به الدحیل داد و ارسال آن با ضربه سر یوسف العربی با فاصله کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه 17: سانتر ادمیلسون جونیور از روی کرنر و ضربه سر بن عطیه از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه 24: باز هم خطای بی مورد استقلالی ها و این بار منشا! ضربه ایستگاهی با قدرت زده شد و پس از دفع رحمتی در ریباند بن عطیه دروازه را باز کرد. پرچم کمک داور بهترین خبر دنیا برای رحمتی بود!!

دقیقه 30: حملات استقلال کم تعداد اما خطرناک است. در این لحظه از بازی دو موقعیت خوب برای آبی ها از دست رفت و هر دو بار منشا نتوانست دروازه الدحیل را باز کند.

دقیقه 33: شوت محکم و پای چپ یوسف العربی از پشت  خط هجده قدم زده شد و مهدی رحمتی باز هم با جاگیری درست و زمان بندی مناسب توپ را یکضرب در اختیار گرفت.

دقیقه 34: پاس تمیز داریوش خط آفساید الدحیل را شکست اما خروج امین از دروزاه باعث شد تا زودتر به توپ برسد و فرشید اسماعیلی ناکام بماند.

دقیقه 36: ارسال ایستگاهی پاتوسی به زیبایی نواخته شد و امین گلر الدحیل بدون ریسک توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 40: کرنر پاتوسی به شکلی جالب و زمینی زده شد تا داریوش پشت خط هجده صاحب توپ شود. حیف که آبی ها قدر این کرنر زیبا را ندانستند و موقعیتشان از دست رفت.

دقیقه 41: شوت پای راست و قدرتمند ناکاجیما به مرکز دروازه زده شد و رحمتی باز هم یکضرب توپ را گرفت. به نظر می رسد یکی از تاکتیک های اصلی این تیم زدن شوت های از راه دور و استفاده احتمالی از ریباند توپ است. تا این لحظه رحمتی بدون اشتباه بوده.

دقیقه 44: دانشگر با حضور به موقع مقابل شوت پشت محوطه جریمه ناکاجیما، اجازه نداد ضربه خطرناک این هافبک ژاپنی به سمت دروازه استقلال برود.

دقیقه 1+45: نورافکن در مقابل دروازه خالی استقلال اجازه گلزنی به ادمیلسون را نداد و توپ را قبل از رسیدن به بازیکن الدحیل دفع کرد.

نیمه دوم

دقیقه 48: استقلال در ضدحملات بابرنامه و خطرناک است. ارسال بلند منشا به فرشید اسماعیلی رسید تا در پشت محوطه جریمه او هم به پاتوسی توپ را بدهد. در پایان پاس پاتوسی به فرشید باقری رسید تا ضربه محکم فرشید را امین لکونته در زاویه موافق به کرنر بفرستد.

 دقیقه 52: ضربه کرنر و در ادامه ضربه سر بن عطیه که بالاتر از مدافعان استقلال شده شد به طرز خطرناکی از بالای تیر افقی دروازه به اوت رفت.

دقیقه 57: منشا موقعیت طلایی را از دست داد تا بازی به تساوی نکشد. درست سک دقیقه بعد گل الدحیل منشا با گلر الدحیل تک به تک شد اما بسان عادت قدیمی این مهاجم سیه چرده توپ روی پایش به درستی ننشست و ضربه اش عرض محوطه جریمه را طی کرد.

دقیقه 61: شجاعیان پاس خوبی برای فرشید اسماعیلی مهیا کرد، اما ضربه او دقت لازم را نداشت تا توپ راه اوت را در پیش بگیرد.

دقیقه 64: شوت روی پای ادمیلسون از پشت محوطه به بیرون رفت.

دقیقه 68: شوت زمینی ناکاجیما دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 71: شوت پشت محوطه نورافکن روی پاس پاتوسی را کلود امین در اختیار گرفت.

دقیقه 72: پاس العربی و شوت ناگهانی ناکاجیما با فاصله کمی از روی دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 85: ضربه ایستگاهی بسام الراوی به دست ایسما برخورد کرد و در ریباند هم شوت روی پای ناجی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

2526