مورینیو: من باعث جدایی صلاح از چلسی نبودم؛ برد مقابل تاتنهام، ثبات رابه چلسی برگرداند

مورینیو: من باعث جدایی صلاح از چلسی نبودم؛ برد مقابل تاتنهام، ثبات رابه چلسی برگرداند

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال، در طول دوران حضورش روی نیمکت مربیگری چلسی درسال 2014 به محمدصلاح اجازه داد تا رختکن استمفورد بریج را ترک کند. حالا او به دفاع از خودش و تصمیمی که در آن زمان گرفت، پرداخته و گفته که صلاح آن موقع از نظر ذهنی آماده حضور درلیگ برترنبود.

صلاح در سال 2013 به چلسی پیوست و در 13 حضورش در لیگ برتر، توانست 2 گل برای این تیم به ثمر برساند که از جمله آنها گلزنی دربرد 0-6 تیمش مقابل آرسنال در مارس سال 2014 بود.

پس از آن محمدصلاح به صورت قرضی به فیورنتینا منتقل شد ودرسال 2016 به رم فروخته شد و دراین تیم، توانست به شهرت زیادی برسد. درآن زمان خیلی ها مورینیو را به خاطر به فروش رساندن ستاره مصری سرزنش کردند و به ویژه بعد از انتقال او به لیورپول و درخششش دراین تیم، انتقادات از مورینیو افزایش یافت. فصل گذشته صلاح با زدن 44 گل برای لیورپول نقش پررنگی در موفقیتهای این تیم، ازجمله رسیدنش به فینال لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرد.

مورینیو در سال 2015 و چند ماه بعد از قهرمانی با این تیم در لیگ برتر از سمت سرمربیگری چلسی برکنار شد و حالا در گفتگو با بین اسپورتس گفته:« من از سران چلسی خواستم تا محمد صلاح را به خدمت بگیرند. او بی تجربه بود و از نظر فیزیکی آمادگی تطبیق یافتن با سبک بازی در لیگ برتر را نداشت. حالا او از نظر فیزیکی و روانی قوی است و خیلی خوب باشرایط لیگ برتر تطبیق یافته. چون او به ایتالیا رفت و در آنجا تجربیات زیادی کسب کرد. صلاح انسان فوق العاده ای است و من می خواستم او در چلسی بماند ولی او دوست داشت دقایق بیشتری بازی کند.»

آقای خاص درادامه صحبتهایش به تمجید از مائوریتسیو ساری سرمربی فعلی چلسی پرداخت و درمورد باخت چلسی در فینال جام اتحادیه مقابل سیتی وجنجالهایی که کپا آریزابالاگا ایجاد کرد اظهارنظر نمود. در بازی بعدی چلسی مقابل تاتنهام، ساری کپا را روی نیمکت گذاشت. مورینیو دراین رابطه گفت:«اگر چلسی در بازی با تاتنهام می باخت و کپا در خارج از ترکیب تیم بود، ساری حتما به دردسر می افتاد. اما او توانست خیلی خوب شرایط را مدیریت کند. ماجرا یک سوءبرداشت بود. ساری کاملا موضوع را شفاف سازی کرد و کپا هم عذرخواهی کرد. واکنش ساری در جریان بازی باعث شد تا چهره او زشت به نظر برسد. اما من خوشحالم؛ چلسی مقابل تاتنهام پیروز شد. این نتیجه، ثبات را به رختکن چلسی بازگرداند.»

مورینیو با اشاره به آینده اش در دنیای مربیگری گفت:« فکر نمی کنم که سرمربیگری تیم ملی کشوری را عهده دار شوم. این به کار و تلاش زیادی نیاز دارد و هرماه چند جلسه تمرینی خواهی داشت و کارهای مشخصی داری که باید آنها را انجام دهی و اگر ناکام بمانی، برکنار می شوی. درحال حاضر تمایلی به این سبک کار ندارم.»

6363