نه مسی داریم ونه رونالدو، ولی هیچ تیمی به اندازه ما بازیکن بزرگ ندارد

نه مسی داریم ونه رونالدو، ولی هیچ تیمی به اندازه ما بازیکن بزرگ ندارد

سایت رسمی فوتبالی- ایلکای گوندوگان، ستاره باشگاه منچسترسیتی براین باور است که اگرچه درتیمشان لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را ندارند، اما تیمشان تیمی پرستاره است.

او در گفتگو با میرر گفته:« سخت است بتوان نام تیم دیگری در اروپا را آورد که به اندازه سیتی بازیکنان بزرگ داشته باشد.»

این روزها سیتی شرایط خوبی در لیگ فوتبال انگلیس دارد و فصل گذشته با رکوردشکنی قهرمان لیگ برتر شدند و اخیرا هم قهرمانی جام اتحادیه را به دست آوردند. حالا گوندوگان امیدوار است تا تیمش بتواند فصل را با فتح جامهای بیشتری به پایان ببرد. گوندوگان آلمانی در گفتگو با میرر دراین باره گفته:« از نظر من لیگ قهرمانان اروپا، بزرگترین جام ممکن است و فتح آن بزرگترین اتفاقی است که می تواند برای هر فوتبالیستی رخ دهد. شاید این را به این خاطر می گویم که وقتی در دورتموند بودم، یک باردرفینال مغلوب شده ام. تیم ما حالا خیلی بهتر ازآن تیم دورتموند است. اگر بخواهم واقع بینانه بگویم، الان زمان فتح لیگ قهرمانان اروپاست ولی همه می دانند که رسیدن به فینال و سپس پیروزی در فینال چقدر سخت است. ولی اگر می خواهی بهترین باشی، به نظر من باید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوی.»

این ستاره آلمانی ادامه داد:« الان فقط بحث بهترین تیم نیست و بحث بهترین باشگاه است و این را تاریخ نشان داده. اگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوی و همه درموردت صحبت کنند، آن زمان است که می توان کلمه"بهترین"را به کار برد. اگر میخواهی بهترین تیم اروپا شوی باید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا بشوی. واقعیت همین است. ما یک بازیکن خاص  و ویژه نداریم که مثل مسی یا رونالدو بتواندهمه چیز را تغییر دهد ولی سخت است بتوان تیم دیگری را دراروپا پیدا کرد که به اندازه تیم ما بازیکن بزرگ داشته باشد. پس تیم ما پتانسیل لازم را داراست.»


گوندوگان براین باور است که سیتی می تواند این فصل را با قهرمانی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلیس به پایان ببرد:«تنها کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که با تمام فشار کار را دنبال کنیم و همین کار را انجام می دهیم. ده بازی در لیگ باقی مانده و سعی می کنیم کمترین امتیاز ممکن را از دست بدهیم.»

6363