فرکی: می‌خواهیم ناکامی‌های‌مان را جبران کنیم

فرکی: می‌خواهیم ناکامی‌های‌مان را جبران کنیم

وبسایت رسمی فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: یک فصل و نیم از فوتبال دور بودم و می‌خواستم خودم را بازسازی کنم.

به گزارش فوتبالی، حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران عصر پنج‌شنبه در نشست خبری پیش از بازی با ماشین سازی تبریز، گفت: سومین حضورم روی نیمکت پیکان است. یک فصل و نیم از فوتبال دور بودم و می‌خواستم خودم را بازسازی کنم. با توجه به شرایطی که در پیکان به وجود آمد این موقعیت فراهم شد که کارم را بعد از یک فصل و نیم ادامه دهم. شرایط سختی برای پیکان در نیم فصل اول به وجود آمده بود. در سه بازی گذشته دو شکست داشتیم و هنوز زمان کافی داریم تا با کار بیش‌تر بتوانیم تفکرات‌مان را در تیم پیاده کنیم. ما یک بازی عقب افتاده هم مقابل سایپا داریم. امیدوارم فردا نیز بازی قابل قبول‌تری نسبت به دو بازی گذشته ارائه دهیم.

او ادامه داد: پیش‌بینی فوتبال سخت است و در فوتبال ایران سخت‌تر. تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند تقریباً مشخص شده‌اند و سایر تیم‌ها نیز تلاش می‌کنند خودشان را به بالا یا میانه جدول برسانند. مهاجری از دوستان خوب من است و فکر می‌کنم فردا با توجه به این که ماشین سازی تیم خوبی است و شناخت خوبی از این تیم داریم انگیزه زیادی برای بازی برابر این تیم داریم تا ناکامی‌های‌مان را جبران کنیم و با یک دو برد روحیه بازیکنان‌مان را برگردانیم. امیدوارم از تبریز دست پر خارج شویم. برای حریف هم آرزوی موفقیت می‌کنم. ماشین سازی تیمی ریشه دار و قدیمی است و به همین دلیل از حمایت‌های خوبی برخوردار است. خوشحالم که به فوتبال برگشته است و امیدوارم که بتواند این فصل موفق باشد.

فرکی در مورد این که این بازی برای آن‌ها ۶ امتیازی محسوب می‌شود هم بیان کرد: ما شناخت خوبی از حریف داریم و ۴ بازی آخر این تیم را آنالیز کردیم. این تیم بازیکنان خوبی در اختیار دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در روند بازی تأثیرگذار باشند اما ما هم به پیروزی نیاز داریم تا هرچه سریع‌تر بتوانیم روحیه خود را برگردانیم تا جایگاه خودمان را ارتقا ببخشیم. به دنبال این هستیم که فردا بازی زیبایی به نمایش بگذاریم چرا که لذت تماشای فوتبال باید برای تماشاگر محفوظ بماند. البته می‌دانم که کار ساده‌ای مقابل ماشین سازی نداریم. نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز کرده‌ایم و می‌خواهیم با انجام کارهایی که در تمرینات کار کرده‌ایم، شرایط خوبی داشته باشیم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که آیا پیکان برای بقا می‌جنگند یا اهداف دیگری هم دارد؟ گفت: ما به دنبال قرارگیری در رده‌های میانی به سمت بالای جدول هستیم و اصلاً به سقوط فکر نمی‌کنیم. در پایین جدول چند تیم با شرایط یکسان حضور دارند و ما می‌خواهیم با برتری برابر این تیم‌ها شرایط خوبی کسب کنیم. من تا کنون در میانه فصل هدایت تیمی را قبول نکرده‌ام و فقط یک بار در نیمه راه از تیم سپاهان جدا شدم که آن هم به درخواست خودم بود و آن تیم در آن فصل توانست به مقام قهرمانی برسد. پیکان اولین تیمی است که من در میانه فصل به آن می‌پیوندم.

او در مورد این که آیا یک امتیاز فردا برای تیمش مناسب است یا خیر؟ اظهار کرد: برای این موضوع شاید برای یک تیم به ندرت اتفاق بیافتد که نتواند چند هفته متوالی کسب نتیجه کند. برعکس این موضوع هم اتفاق می‌افتد و پیکان حدود ۸ هفته توانست به پیروزی برسد. الان چنین حالتی برای سپاهان وجود دارد. بستن یک تیم خوب در این موضوع بسیار نقش دارد. تا کنون هنوز تفکرات من در تیم به طور کامل پیاده نشده و ما فقط در دو بازی مسؤولیت این تیم را بر عهده گرفتیم. ما در دو بازی ابتدایی برابر تیم‌های بالای جدول قرار گرفتیم. انتظار از من زیاد است و خیلی‌ها انتظار دارند در پیکان تحول ایجاد کنم. من توافق یک فصل و نیمه با پیکان دارم و باید امتیازات لازم را کسب کنیم تا در میانه‌های جدول قرار بگیریم. پیکان ساختار خوبی دارد و تیم با ریشه‌ای است. این که چرا نمی‌تواند به عنوان مدعی حضور داشته باشد طبیعی است. چرا که محدودیت‌هایی در بخش اقتصادی و تعداد هواداران این تیم وجود دارد. خیلی تیم‌های هستند که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند اما حمایت هواداران آن‌ها را سرپا نگه داشته است اما تیم‌هایی مثل سایپا و پیکان از این امتیاز محروم بوده‌اند. از سوی دیگر شرایط اقتصادی باعث می‌شود نتوانیم بازیکنان خوب جذب کنیم و اکنون باید با توجه به داشته‌های‌مان کار را ادامه دهیم. البته تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان و فولاد توانسته‌اند در مقاطعی با بضاعت کم به قهرمانی برسند. این‌ها جز استثناهای فوتبال هستند. مدیریت نقش تعیین کننده‌ای در حیات یک باشگاه دارند. ما الان با کم‌ترین امکانات فوتبال بازی می‌کنیم. بازیکنان ما تلاش خودشان را انجام می‌دهند و این واقعیت‌های فوتبال ما است و ما به دنبال این هستیم که با همین بضاعت نتایج خوبی کسب کنیم.

فرکی در پاسخ به سوالی دیگر گفت: مطمئن باشید ما به سقوط فکر نمی‌کنیم. در چند فصل گذشته هیچ کس نمی‌توانست پیش بینی کند که استقلال خوزستان قهرمان می‌شود. من به بازیکنانم اعتماد دارم. دلیل این که اکنون در این جایگاه قرار دارند به خاطر این است که بعضی مشکلات دست به دست هم دادند. ما به این فکر نمی‌کنیم که به پایین جدول فکر کنیم و به دنبال صعود به رده‌های بالاتری هستیم. فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و ما زمانی می‌توانیم بگوییم یک بازی را برده‌ایم در لحظه سوت پایان بازی است. فلسفه ما این است و می‌خواهیم این موضوع را به بازیکنان‌مان آموزش دهیم.

9697