بوسکتس: نقطه ضعف بارسا دربازیهای خارج از خانه است؛ تکرار نشدن فاجعه رم، دست خودمان است

بوسکتس: نقطه ضعف بارسا دربازیهای خارج از خانه است؛ تکرار نشدن فاجعه رم، دست خودمان است

سایت رسمی فوتبالی- سرخیو بوسکتس بازیکن باتجربه بارسلونا قبل از مصاف تیمش با المپیک لیون در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در کنفرانس خبری شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. این گزیده ای از صحبتهای بوسکتس است:

*احساس بازیکنان بارسا: می دانیم که لیگ قهرمانان تورنمنت متفاوتی است و کارهایی که تا به اینجا انجام داده ایم، از این پس به درد ما نمی خورند. انگیزه ما حداکثر است و می دانیم که کار سخت خواهد بود. آنچه درسالهای قبل رخ داد به منزله هشدار و زنگ خطری برای ماست. ما روبه جلو نگاه می کنیم و می دانیم که بازی برگشتی هم درکار خواهد بود و رقیب پیش رویمان خیلی خطرناک است. تلاش می کنیم که دربازی رفت گلزنی کنیم تا در بازی برگشت با آرامش بیشتری کار کنیم

*لیگ قهرمانان اروپا: حضور دراین تورنمنت انگیزه مضاعفی می دهد. امسال در لیگ قهرمانان بازیهای خیلی خوبی انجام دادیم و باید به حرکت درهمین مسیر ادامه دهیم. باید در امر تدافعی و تهاجمی متحد ومنسجم باشیم تا سختی نکشیم

*منسجم در خط میانی: لیون با سیستمهای متفاوتی بازی کرده؛ آنها تیم خوبی هستندو در خط حمله پتانسیل خوبی دارند. برایشان مهم نیست که فاصله ای بین خطوط مختلف در زمین ایجاد شود؛ چون به بهترین نحو ممکن از شرایط بهره می برند. ما احترام زیادی برای این تیم قائلیم و می دانیم که در بازی های سختشان مقابل پاری سن ژرمن و سیتی به چه نتایجی دست یافته اند. حالا این مرحله کاملا متفاوت با مرحله گروهی است و می دانیم که آنها چه تواناییهایی دارند.

*آمار ضعیف بارسا در مراحل حذفی: آمار تیم ما در مراحل حذفی خوب نیستند. هرچند که باید هربازی متفاوت با سایر بازیها ارزیابی شود. مهم این است که در لیگ قهرمانان امسال عملکرد خوبی داشتیم؛ به ویژه آنکه در گروه سختی قرار گرفته بودیم و فکر می کنم که باید به مراحل بالاتر برسیم.


*گلزنی مقابل لیون: خیلی مهم است که به لیون گل بزنیم. کسب یک نتیجه خوب با گلزنی به دست می آید. باید ببینیم بازی چطور به پایان خواهد رسید ولی اگر گل بزنی شانس بیشتری خواهی داشت؛ حتی اگر بازی با تساوی به پایان برسد.

*کلید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: مشکل اصلی ما همیشه بازیهای خارج از خانه است. در سالهای اخیر تا به الان اینگونه بوده؛ باید خیلی منسجم تر باشیم و راه ورسم رقابت کردن را بدانیم.

*ضعف در لیگ قهرمانان اروپا: آنطوری که فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا حذف شدیم، برای همه ما دردناک بود. ما می خواستیم تا به بالاترین مراحل ممکن برسیم و نهایت احترام را برای حریفان قائل بودیم. امیدوارم فاجعه پارسال رم دیگر تکرار نشود و البته این بستگی به عملکرد خودمان دارد

*خطرات ضدحمله ها: این بیش از هرچیزی مرا نگران می کند. لیون بازیکنان ویرانگر زیادی دارد و باید آماده باشیم و خوب جایگیری کنیم تا این اتفاق کمتر رخ دهد. اگر شرایط را تحت کنترل داشته باشیم، شانس بیشتری خواهیم داشت.

*تمدید قرارداد والورده: همه از او راضی هستیم و همه دوستش داریم. حالا با داشتن او، آرامش بیشتری داریم چون می دانیم که آینده اش با ماست. امیدوارم این آرامش به ما کمک کند. اگر می دانستیم که با تمدید قرارداد والورده، تیم برنده می شود، هرروز قراردادش را تمدید می کردیم

6363