دل پیرو: درفکر مربیگری نیستم؛ یووه و کریس، بهترین پیوند ممکن بود؛با کریس یووه را مدعی می دانم

دل پیرو: درفکر مربیگری نیستم؛ یووه و کریس، بهترین پیوند ممکن بود؛با کریس یووه را مدعی می دانم

سایت رسمی فوتبالی- الساندرو دل پیرو اسطوره سالهای اخیر باشگاه یوونتوس در صحبت هایی درمورد بازی پیش روی این تیم مقابل اتلتیکومادرید در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا به اظهارنظر پرداخته. او معتقد است که شانس اتلتیکو در این بازی اندکی بیشتر از رقیب مادریدی است.

دل پیرو که به عنوان کارشناس اسکای سپورتس در ورزشگاه واندامتروپولیتانو حضور خواهد یافت در تحلیل این بازی گفت:« اگر روند این دوتیم تا به اینجای فصل را مدنظر قرار دهیم، به نظر من شانس یوونتوس اندکی بیشتر است. ولی نمی توانیم اتلتیکو را یک سیندرلا بدانیم؛ چون تیم خیلی قدرتمندی است و چه در خانه و چه خارج از خانه خیلی قوی کار می کند. اتلتیکو تیمی مطمئن و منسجم است و بازی مقابل این تیم کار خیلی سختی خواهد بود.»

دل پیرو که در حال حاضر در موناکو حضور دارد و سفیر آکادمی لائورس است، در مراسم اهدای جوایز لائورس حضور خواهد داشت.

او در گفتگو با رسانه های اسپانیایی در مورد احتمال حضورش در دنیای مربیگری گفت:« در حال حاضر به مربیگری فکر نمی کنم. در آخرین فصل حضورم به عنوان بازیکن، تصمیم گرفتم که تحت هیچ شرایطی وارد دنیای مربیگری نشوم ولی الان اوضاع تغییر کرده و دیدم به بازیها عوض شده است. من خودم را مثل شما یک خبرنگار یا روزنامه نگار نمی بینم ولی کارشناس تلویزیونی هستم و دیدگاه دیگری دارم. شناخت من از فوتبال درحال بهتر شدن است. نمی دانم در آینده چه خواهدشد ولی در آینده نزدیک، به مربیگری فکر نمی کنم.»

دل پیرو در پاسخ به سوالی درمقایسه سیمئونه و الگری گفت:«اگر می خواستم انتخاب کنم، این دو سرمربی را با هم ترکیب می کردم. هردویشان سرمربیان بزرگی هستند و تیمهایشان، در حقیقت بازتاب شخصیتهای آنهاست. اتلتیکو، قلب و ذهن سیمئونه است و یوونتوس بازتاب سبک خلاقانه الگری است.»

بخش بعدی صحبتهای او درمورد عملکرد خیره کننده کریستیانو رونالدو در یوونتوس بود:« از عملکرد خوب کریس در یووه تعجب نمی کنم.ذهنیت کریس همان ذهنیت یوونتوس است. او می خواهد در همه بازیهای ممکن به پیروزی برسد و درتمام جلسات تمرینی آماده و خوب ظاهر می شود. این یک پیوند ایده آل بود. الان سخت ترین بازه زمانی فصل از راه رسیده و یوونتوس به بهترین رونالدوی ممکن نیاز دارد و رونالدو هم به بهترین یووه ممکن نیازمند است. رونالدو یکی از دلایلی است که با اتکا به آن یووه را مدعی این تورنمنت می دانم.»

دل پیرو در مورد سلاح های دیگر یووه در اروپا گفت:«سایه رونالدو خیلی بزرگ است ولی دیبالا هم بازیکن فوق العاده ای است و مانزوکیچ هم در سیستم الگری حکم طلا را دارد. کوادرادو و داگلاس کاستا هم فوق العاده هستند و از بازی شان واقعا خوشم می آید. آنها هم خیلی سریع و خیلی خوب هستند.»

دل پیرو با اشاره به تفاوت سطح فاحشی که در سری آ به چشم می خورد گفت:« تفاوتهای زیادی بین یوونتوس و سایر تیمهای ایتالیایی دیده می شود. من به عنوان هوادار یووه از این ماجرا لذت می برم ولی معتقدم که لیگ ایتالیا به رقابت بیشتری نیاز دارد. ما از شرایط یووه در لیگ ایتالیا احساس غرور می کنیم ولی تفاوت میان تیمها در ایتالیا خیلی بیشتر از سایر لیگهاست؛ اگرچه که درتلاش هستیم تا اوضاع بهتر شود.»

و بخش پایانی صحبتهای او درمورد وینیسیوس جونیور پدیده برزیلی باشگاه رئال بود:« او بازیکنی جوان با پتانسیلی بالاست. وینیسیوس مملو از کیفیت است ولی باید پروسه ای را طی کند که به حداکثر سطحش در فوتبال برسد که این پروسه به زمان نیاز دارد و باید در شرایط مناسبی این پرورش انجام شود.»

6363