گریزمن: متولد فرانسه هستم و فرزندخوانده اسپانیا؛ عاشق سبک اتلتیکو هستم وبه این سبک وفادار می مانم

گریزمن: متولد فرانسه هستم و فرزندخوانده اسپانیا؛ عاشق سبک اتلتیکو هستم وبه این سبک وفادار می مانم

سایت رسمی فوتبالی- مجله فرانسوی فرانس فوتبال در شماره جدید خود گفتگوی ویژه ای را با آنتوان گریزمن ستاره باشگاه اتلتیکومادرید انجام داده. 

این مجله معتبر، عنوان «اسپانیایی» را برای گریزمن برگزیده و بدین ترتیب به ارتباط عمیقی که میان این مهاجم فرانسوی با کشور اسپانیا ایجاد شده، اشاره کرده است. گریزمن اگرچه متولد فرانسه است ولی از 13 سالگی در اسپانیا زندگی کرده و بخش عمده ای از زندگی اش را مدیون اسپانیاست.

خود گریزمن دربخشی از این گفتگو گفته:«فرانسه زادگاه من است ولی اسپانیا مرا  پذیرفت.» او در بخش دیگری از صحبتهایش درمورد خواهرش مائود که در روزهای ابتدایی زندگی اش در اسپانیا به دردسرخورده بود، گفت:« در اوایل کار برای مائود ساده نبود. کمی عجیب بود ولی نهایتا او با زندگی در اسپانیا تطبیق پیدا کرد. حالا او اسپانیایی فکر می کند و رویاهای اسپانیایی درسر دارد و از زندگی دراسپانیا لذت می برد.»

گریزمن درمورد تطبیق یافتن خودش با شرایط زندگی دراسپانیا گفت:« بعد از گذشت تنها 5 ماه، یک انسان دو زبانه بودم.» و از اریک اولهاتس مردی که با کشف مهارتهای فوتبالی گریزمن او را به اسپانیا منتقل کرد نیز صحبت کرد. گریزمن دربخش دیگری از صحبتهایش گفت که زمانی که سن و سال کمی داشته، در فرانسه مهارتهای فوتبالی او به چشم نمی آمد ولی در اسپانیا فرصت درخشش و موفقیت برایش فراهم شد. و همین باعث شده تا او اگرچه خودش را فرانسوی می داند ولی احساس خاصی هم به خاک اسپانیا داشته باشد:« آنتوان جایگاه واقعی اش را در اسپانیا، مادرید و اتلتیکو یافته.»

گریزمن همچنین گفتگویی را با وب سایت رسمی یوفا انجام داد و در جریان این گفتگو که در آستانه بازی با یوونتوس انجام شد، از مسائل مختلفی صحبت کرد.

او که یکی از مهره های سرنوشت ساز و کلیدی اتلتیکومادرید است، در آنالیز بازی تیمش مقابل یووه در مرحله یک هشتم پایانی گفت:«دو بازی سخت پیش روی ماست؛ حریف از نظر تاکتیکی بازیکنان سطح بالایی دارد.» البته گریزمن می داند که بازی خانگی در ورزشگاه واندا متروپولیتانو، می تواند برگ برنده تیمش باشد :«بازی کردن در ورزشگاه واندا انگیزه مضاعفی برای ما و هوادارانمان هست. هر بازی اروپایی در واندا متروپولیتانو، جو حیرت آوری دارد و این دقیقا همان چیزی است که ما بازیکنان، دوست داریم و به آن نیاز داریم. این بازی در حقیقت جشن بزرگی برای همه اتلتیکویی هاست. مسیر ما برای رسیدن تا به اینجا سخت بوده ولی تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.»

گریزمن با محافظه کاری تمام درمورد احتمال صعود اتلتیکومادرید به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا و موفقیتهای این تیم صحبت کرد و گفت:« من خودم را یکی از مهره های کلیدی در پروژه اتلتیکو می دانم و این به من در تصمیم گیری هایم کمک زیادی کرد. بحث اعتماد سرمربی، باشگاه و هم تیمی ها نیز مطرح است. می دانم که بازیکن مهمی در تیم هستم و تمام توانم را به کار خواهم گرفت تا به تیم کمک کنم تا به بالاترین جایگاه های ممکن برسد.»

سوال بعدی در مورد سبک بازی اتلتیکو و تاثیرگذاری این سبک روی خود گریزمن بود:« از این سبک بازی کردن خوشم می آید و سعی می کنم که این سبک را به بازیکنان جدید فوتبال بیاموزم. این باعث می شود که از بردن خوشمان بیاید و این سبک را با هیچ سبک دیگری عوض نمی کنیم. در ابتدا سخت بود. ما ترجیح می دادیم تا جلو رفته و منتظر توپها بمانیم ولی در اتلتیکو چنین سبکی ممکن نیست. باید به هم تیمی ها کمک کرد و در بازیابی توپها همکاری نمود. با از گذر زمان از بازیابی توپ و زمین خوردن و پیروزی در نبردها بر سر توپ لذت می بری. وقتی توپ را بازیابی می کنی، اعتماد به نفست بالاتر می رود.»

6363