تفاوت تراکتور و استقلال: اشکان و مسعود

تفاوت تراکتور و استقلال: اشکان و مسعود

وبسایت رسمی فوتبالی - سرمربی سابق تراکتورسازی دلیل پیروزی این تیم مقابل استقلال را توضیح داد.

به گزارش فوتبالی، محمد تقوی در صفحه اینستاگرامش نوشت: استقلال در خط حمله تنها مرتضی تبریزی را داشت و اسماعیلی، شجاعیان و وریا غفوری کمتر به او‌نزدیک می شدند به همین دلیل استقلال در حمله کم رمق و بی‌اثر بازی می‌کرد. تراکتورسازی نیز تا حدود زیادی به مانند استقلال بازی می‌کرد و آنتونی استوکس بعنوان تک مهاجم کمتر صاحب توپ می‌شد.

 اما تفاوت دو تیم در حضور بازیکنانی همچون اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بود که با تجربه خوب خود می‌دانستند چگونه ،چطور و چه زمانی خود را به خط حمله برسانند. در شروع نیمه دوم و در زمان ترانزیشن مثبت و زمانیکه تراکتورسازی صاحب توپ شد. احسان حاج صفی با پاسی دیدنی دژاگه را در سمت راست صاحب توپ کرد.در این صحنه شکل نامناسب خط دفاعی استقلال و جایگیری مناسب دژاگه در فضای بوجود آمده بین زکی‌پور و سهرابیان در سمت چپ دلیل اصلی گل تراکتورسازی بود. در حالیکه دژاگه ابتدا کنترل مناسبی نداشت اما مدافعین استقلال آنچنان از او دور بودند که نتوانستند او را مهار کنند ودر ادامه اشکان بخوبی توانست توپ را در مسیر درستی قرار دهد و‌ با ضربه‌ای دیدنی به سمت تیر مخالف مهدی رحمتی را تسلیم کند و تنها گل بازی را رقم بزند. 

استقلال پس از گل و اضافه کردن تمامی مهره های تهاجمی‌اش همچون ایسما، منشا و حتی صیادمنش به دنبال جبران گل‌خورده بود اما مشکل استقلال در خلق ایجاد موقعیت بود که توان ایجاد آنرا نداشت. برای گل زدن ابتدا باید موقعیت ایجاد کرد و یا از اشتباهات مدافعین حریف استفاده کرد که استقلال در این موارد بسیار ضعیف عمل کرد.

1984