هفت فاکتوری که باعث تمدید قرارداد والورده با بارسلونا شد

هفت فاکتوری که باعث تمدید قرارداد والورده با بارسلونا شد

سایت رسمی فوتبالی- سران باشگاه بارسلونا صبح روز جمعه اعلام کردند که قرارداد ارنستو والورده سرمربی این تیم برای یک فصل دیگر (به اضافه یک فصل مشروط) تمدید شده است. 

طبق این قرارداد جدید، والورده تا سال 2020 در بارسلونا خواهد ماند و ممکن است تا سال 2021 هدایت این تیم را در دست داشته باشد. انتشار این خبر باعث آرامش آبی اناری ها شد و هم بازیکنان و هم هواداران این تیم در آستانه فاز سرنوشت ساز این فصل، حسابی خوشحال شدند.

این درحالی است که صحبتها درمورد آینده والورده در بارسا ، بحث داخلی عمیقی را دامن زده بود. بعد از باخت سنگین و دردناک بارسلونا مقابل رم، برخی از مدیران باشگاه تردیدهای زیادی در مورد تمدید قرارداد والورده داشتند ولی در ماه های اخیر این سرمربی اسپانیایی توانست تا با کسب نتایج مطلوب نظر مثبت همه منتقدانش را نیز جلب کند. در این میان می توان از 7 فاکتور اساسی نام برد که مسئولان باشگاه بارسلونا را متقاعد نمود تا قرارداد سرمربی شان را برای دست کم یک سال دیگر تمدید کنند:

1- کارنامه ورزشی

نکته اصلی و اساسی در تمدید قرارداد والورده. بارسلونا در حال حاضر صدرنشین جدول لالیگاست و به عنوان تیم اول گروه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به دور بعد صعود کرد و در حال حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا حضور دارد. فصل قبل هم والورده با شاگردانش توانسته بودند تا به قهرمانی دوگانه برسند و قهرمان سوپرکاپ اسپانیا نیز شدند و همین نتایج مطلوب باعث شد تا مسئولان باشگاه برای تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی شان متقاعد شوند

2-ارتباط خوب با بازیکنان رختکن

بازیکنان بارسلونا همگی ارتباط خوبی با والورده دارند. او یک سرمربی محترم است که تمام مهره های کلیدی بارسا او را قبول دارند و شخصیت آرام و محترمش را می پسندند. حمایت بازیکنان بارسا نیز در تمدید قرارداد والورده نقشی اساسی داشت و بدون حمایت آنها ممکن بود شاهد تمدید قرارداد این سرمربی باتجربه نباشیم. 


3-زمان تمدید قرارداد

این تصادفی نیست که دراین برهه زمانی خبر تمدید قرارداد والورده منتشر شده است. سران باشگاه تلاشهای زیادی انجام دادند که تا قبل از آغاز برهه سرنوشت ساز فصل، این خبر را اعلام کنند. آنها بدین ترتیب حمایتشان را از والورده ابراز کردند و غیرمستقیم این پیغام را منتشر نمودند که حتی اگر تیم نتیجه بدی بگیرد و یا از گردونه هریک از تورنمنتها، چه جام حذفی و چه لیگ قهرمانان اروپا حذف شود، جایگاه او به خطر نخواهد افتاد.

4- سرمربی مطلوب بارسلونا

والورده شخصیت جالبی دارد و همیشه آماده گفتگو و تبادل نظر با مدیران بارسلوناست. او بارها شده که در پی این گفتگوها، تصمیمات باشگاه را پذیرفته است؛ مثلا این را می توان در مورد فروش پائولینیو (که والورده مخالف این کار بود) و یا نخریدن یک مدافع چپ به عنوان جانشین آلبا مشاهده کرد. در برخی موارد هم البته سران بارسا با خواسته سرمربی شان راه آمده اندو خرید موریو و یا جذب قرضی بواتنگ از جمله این موارد بود


5- یک مدیر موفق

والورده در برخی موارد ریسکی و خطرناک، از امتحانها سربلند بیرون آمده؛ یکی از این موارد، داستان عثمان دمبله بود. بازیکن جوان فرانسوی که با رفتارهای غیرحرفه ای اش صبر سران باشگاه را سرریز کرده بود. تاخیرهای پی درپی دمبله و غیبتهای متوالی او در جلسات تمرینی بارسا، حالا دیگر اتفاق نمی افتد و به دست فراموشی سپرده شده و دراین میان نباید نقش والورده را نادیده گرفت. این سرمربی اسپانیایی این بازیکن جوان فرانسوی را به راه آورد و حالا هم به کوتینیو بازیکن برزیلی تیمش اعتماد دارد و به رغم آنکه این بازیکن برزیلی در بارسا نمایش قابل قبولی نداشته، اما والورده درتلاش است تا او را نیز به روزهای اوجش بازگرداند. مورد بعدی، آرتور برزیلی است که زیرنظر والورده خیلی سریع با شرایط باشگاه تطبیق یافت و اگرچه حضور او در جشن تولد نیمار، باعث ایجاد دلخوری هایی شد ولی والورده خیلی سریع این مورد را نیز با مدیریتش حل کرد

6- حمایتهای مسی

اهمیت لیونل مسی در رختکن باشگاه کاتالان کاملا روشن و مشخص است. لئو از سرمربی تیمش راضی است. او ارتباط خیلی خوبی با والورده دارد و این هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که مدیران بارسا را به تمدید قرارداد والورده وا داشته


7- چهره موجه باشگاه

این هم فاکتور مهمی برای مدیران بارسلوناست. سرمربی تیم باید هفته ای 4 بار در کنفرانسهای خبری قبل و بعد از بازیهای تیم حضور بیابد و چهره و نماینده اصلی باشگاه در گفتگو با خبرنگاران است. در طول یک سال و نیم حضور والورده در بارسا، او به بهترین نحو ممکن نقش سخنگوی باشگاه را ایفا کرده و هرگز پا را از گلیمش فراتر نبرده و یا با لحن تند و نامناسبی صحبت نکرده و وجهه ایده آلی را به عنوان نماینده بارسا ارائه کرده است.

6363