پیش بازی تراکتور - استقلال؛ ببازی یخ زدی!

پیش بازی تراکتور - استقلال؛ ببازی یخ زدی!

وب سایت رسمی فوتبالی- در ادامه پیکارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران  مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. شاگردان لیکنز و شفر بازی 6 امتیازی را انجام خواهند داد چراکه آن‌ها بخشی از جنگ صدرنشینی هستند. 

تیم تراکتورسازی تبریز در حالی مقابل استقلال صف‌آرایی خواهد کرد که فاصله دو امتیازی را با این تیم در جدول می‌بیند. شاگردان لیکنز در هفته هفدهم به تساوی مقابل نساجی بسنده کردند تا برای حضور در جدال صدرنشینی راهی جز کسب امتیاز از استقلال نداشته باشد. اگرچه تراکتورسازی دومین خط حمله برتر لیگ را داراست، استقلال با کمترین گل خورده سد دفاعی مستحکمی برای آنتونی استوکس و دیگر مهاجمان تیم تبریزی خواهد بود. از این رو لیکنز باید پلن‌های مختلفی را برای گشودن دروازه استقلال امتحان کند.

در نقطه مقابل شاگردان وینفرد شفر که استراحتی یک هفته‌ای را در لیگ تجربه کرده‌اند در جدال حساس تبریز محمد دانشگر و فرشید باقری را در اختیار ندارند. به احتمال زیاد پژمان منتظری به جای دانشگر به میدان خواهد رفت و علی کریمی نیز جایگزین فرشید باقری خواهد شد. اسماعیل گونسالوس، گادوین منشا، روح الله باقری، الهیار صیادمنش، مرتضی تبریزی، مهدی قائدی، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی موجب می‌شوند تا تقابلی بسیار جذاب میان خط حمله دو تیم شکل گیرد و به این نفرات باید محسن کریمی را نیز افزود. استقلال با گرفتن سه امتیاز این دیدار با یک بازی کمتر بالای سر تراکتورسازی خواهد ایستاد و مدعی بودن خود را جدی‌تر می‌کند.

بسساری از رسانه های مکتوب و اینترنتی از این پیکار به عنوان جنگ ستارگان نام برده اند و با نگاهی به لیست بازیکنان دو تیم چاره ای جز تایید این موضوع نمی ماند. البته در مورد آیاندا پاتوسی به نظر می رسد آبی ها در این پیکار هم نمی توانند از هافبک خلاق اهل آفریقای جنوبی خود بهره ببرند و در آن سو نیز کوین کنستانت که روزگاری در میلان بازی می کرد هم همچنان شرایط بازی در تراکتورسازی را ندارد.

چهره های ویژه: ووریا غفوری و اشکان دژاگه هر دو در اوج آمادگی قرار دارند. یکی در جناح راست و دیگری در میانه زمین. با اینکه این دو در زمین بازی کمتر با هم روبرو می شوند اما می توانند تاثیرگذارترین نفرات تیمشان باشند.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران

تراکتورسازی - استقلال

جمعه 26 بهمن‌ماه 1397 ساعت 15:30

ورزشگاه یادگار امام تبریز

داور: اشکان خورشیدی

بازی پیشین: نساجی یک - تراکتورسازی یک , استقلال هفته پیش با ذوب آهن بازی نکرد اما در آخرین پیکار با 4 گل پیکان را در خانه شکست داد.

رتبه دو تیم: تراکتورسازی بازی 17 بازی و 30 امتیاز در رده چهارم و استقلال با 16 بازی و 28 امتیاز در رده پنجم قرار دارند.

محروم: فرشید باقری و محمد دانشگر از استقلال

2526