رکوردشکنی به سبک کاسیاس: نوزدهمین حضور در یک هشتم چمپیونزلیگ

رکوردشکنی به سبک کاسیاس: نوزدهمین حضور در یک هشتم چمپیونزلیگ

سایت رسمی فوتبالی- ایکر کاسیاس دروازه بان اسپانیایی باشگاه پورتو در بازی سه شنبه شب تیمش مقابل رم در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا توانست رکوردجالب توجهی را به نام خودش ثبت کند و تاریخ ساز شد.

این بازی، به منزله نوزدهمین حضور کاسیاس درمرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در طول عمر ورزشی اش بود که یک رکورد بی نظیر به حساب می آید. کاسیاس 37 ساله تا به حال سه بار طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را چشیده که هر سه این جامها را با پیراهن رئال کسب کرده (درسالهای 2000، 2002 و 2014). او در بازی سه شنبه شب تیمش مقابل رم در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا و درمصاف با رم در ترکیب اصلی پورتو به میدان رفت تا رکورد دیگری را به نام خودش ثبت کند.

او در طول شانزده فصل حضورش در رئال مادرید هر سال دست کم درمرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت. کاسیاس از سال 1999 تا 2015 برای رئال بازی می کرد واز 4 سال پیش که به پورتو پیوست، سه بار دیگر با این تیم به مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.


تنها سالی که کاسیاس نتوانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مرحله حذفی برسد، در فصل اول حضورش در پورتو بود؛ در آن فصل پورتو مرحله گروهی لیگ قهرمانان را در رده سوم به پایان برد و به رقابتهای لیگ اروپا رفت ولی بعد از آن فصل، کاسیاس در سه فصل پیاپی با پیراهن پورتو از مرحله گروهی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسیده و امسال همراه با هم تیمی هایش می کوشد تا برای اولین بار با پیراهن پورتو به مرحله یک چهارم پایانی برسد. آنها در دو فصل گذشته با قبول شکست مقابل یوونتوس و لیورپول موفق به صعود به مرحله یک چهارم پایانی نشده بودند.

کاسیاس به علاوه بازیکنی است که بیشترین بازیها را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا برگزار کرده ( با178 بازی) و کریستیانو رونالدوی پرتغالی با 162 بازی در لیگ قهرمانان در رده دوم است و ژاوی ارناندس با 157 حضور در لیگ قهرمانان اروپا جایگاه سوم را در اختیار دارد.

6363