پیکان صفر - استقلال چهار / چهار چرخ پیکان به چهار میخ کشیده شد!

پیکان صفر - استقلال چهار / چهار چرخ پیکان به چهار میخ کشیده شد!

وب سایت رسمی فوتبالی-  دو تیم پیکان و استقلال تهران در ورزشگاه شهدای شهرقدس( قلعه حسن خان) پیکار خود را برگزار کردند و این شاگردان شفر بودند که در پایان موفق شدند با 4 گل میزبان خود را شکست دهند.

لیگ برتر فوتبال ایران

هفته شانزدهم، هفته اول از دور برگشت

پنجشنبه 18 بهمن 1397

ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 15:45

داور: سید وحید کاظمی کمک‌ها: رضا سخندان، محمد صفایی، حسن انتظاری
داوران پشت دروازه: حسین زیاری، محمدحسین ترابیان 

کارت:

کارت زرد برای مگنو باتیستا دقیقه 3 از پیکان

کارت زرد برای امید نورافکن دقیقه 19 از استقلال

کارت زرد برای فراز امامعلی دقیقه 57 از پیکان

کارت زرد برای محمد دانشگر دقیقه 81 از استقلال

کارت زرد برای فرشید باقری دقیقه 90 از استقلال

ترکیب پیکان: وحید شیخ‌ویسی, مگنو باتیستا, عیسی آل‌کثیر, ابوالفضل ابراهیمی ( 46- سامان نریمان جهان), فراز امامعلی, مهدی مومنی (65- مارکو پولسویچ), آرمان قاسمی, سجاد مشکل‌پور, حجت حق‌وردی, علی حمودی و امیرحسین کریمی. 

سرمربی: حسین فرکی

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، محمد دانشگر، امید نورافکن ( 56- میلاد زکی پور) ، روزبه چشمی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان( 72- گادوین منشا)، فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی ( 81- اسماعیل گونکالوس) و وریا غفوری

سرمربی: وینفرد شفر

گل:

گل اول برای استقلال دقیقه 15 مرتضی تبریزی:

پاس بلند و پشت دفاع از محمد دانشگر، مرتضی تبریزی را در کورس با دفاع یارگیرش پیش انداخت و در ادامه تبریزی بدون نگاه به چارچوب دروازه با شوتی سنگین و روی پا شیخ ویسی را مغلوب خود کرد. در این صحنه پاس زیبای دانشگر هدفمند و کارساز واقع شد.

گل دوم برای استقلال دقیقه 59 میلاد زکی پور:

میلاد زکی پور دو دقیقه بعد از ورودش به زمین روی پای عالی فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه پیکان صاحب توپ شد و با بغل پای محکمش به زاویه مخالف، شیخ ویسی را برای بار دوم مغلوب کرد.

گل سوم برای استقلال دقیقه 83 اسماعیل گونکالوس:

ضربه ایستگاهی پیکانی ها که جلو کشیده بودند دفع شد تا منشا با بغل پایی آسان مهاجم تازه به بازی آمده استقلال را روی نیمه زمین صاحب توپ کند. استارت چهل متری گونکالوس به محوطه جریمه پیکانی ها کشید و این بازیکن که تنها دو دقیقه از ورودش به زمین می گذشت پس از دریبل مدافع مستقیمش به توپ ضربه زد. توپ پس از برخورد به دیگر بازیکن پیکان بلند شد و از بالای دستان شیخ ویسی، قوس برداشت و به داخل دروازه رفت.

گل چهارم برای استقلال دقیقه 93 ووریا غفوری:

باز هم پیکانی های جلو آمده و باز هم ضدحمله برای استقلال!! ووریا غفوری مانند گل قبلی صاحب توپ شد و پا به توپ به پشت محوطه جریمه پیکان رسید. در پایان شوت زمینی و پرقدرت ووریا راهی برای شیخ ویسی نداشت و این گلر برای بار چهارم مغلوب سفیدپوشان استقلال شد.

دقایق حساس:

دقیقه 5: پاس عمقی به داخل شش قدم استقلال با خروج رحمتی روبرو شد تا مهاجم پیکان با دیدن این صحنه به تعقیب توپ نپردازد. با جداشدن توپ از دستان رحمتی و البته جمع کردن دوباره توپ، تاسف فراز امامعلی از اینکه فرصت بادآورده را با بی توجهی خودش از دست داده دیدنی بود.

دقیقه 27: ارسال روزبه چشمی در میانه راه به فرشید اسماعیلی رسید تا ضربه سر او در داخل محوطه جریمه در دستان شیخ ویسی قرار بگیرد.

دقیقه 30: فرشید باقری در شلوغی پشت محوطه جریمه پا به توپ شد و در عین ناباوری چند بازیکن میزبان را از پیش رو برداشت. باقری که در حال تک به تک شدن با شیخ ویسی بود با تکل به موقع آرمان قاسمی روبرو شد تا شاید یکی از زیباترین و البته عجیب ترین گلهای لیگ رقم نخورد.

دقیقه 33: با اینکه استقلال یک گل پیش افتاده اما باز هم این تیم اختیار توپ و میدان را در اختیار دارد. در این صحنه هجوم چندین استقلالی به داخل محوطه جریمه پیکانی ها در نهایت با ارسال ووریا همراه شد و اگر مدافع پیکان توپ را قطع نکرده بود فرشید اسماعیلی موقعیت خطرناکی بدست می آورد.

دقیقه 36: پاس رو به عقب مرتضی تبریزی برای فرشید اسماعیلی این بازیکن را در موقعیت شوتزنی قرار دارد. فرشید هم با اینکه فرصتی برای دورخیز نداشت شانسش را آمتحان کرد با ضربه ای محکم شیخ ویسی را وادار به واکنش!

دقیقه 45: نفوذ بازیکن پیکان پس از جاگذاشتن سهرابیان به داخل محوطه جریمه با خروج رحمتی همراه شد. مهدی مومنی در این صحنه توسط گلر استقلال سرنگون شد و بلافاصله توپ زیر پای دیگر مهاجم پیکان افتاد. ضربه امامعلی در حالیکه استقلالی ها رحمتی را درون دروازه نمی دیدند با سایش توپ به سر سهرابیان در آستانه ورود به دروازه بود که دانشگر از روی خطِ گل، با ضربه سر توپ را بیرون آورد.

در قوانین داوری گفته می شود بهترین آوانتاژِ خطا درون محوطه جریمه ضربه پنالتی است و اگر حرکت رحمتی خطا بوده، داور در این صحنه باید پنالتی می گرفت.

نیمه دوم

دقیقه 51: سامان نریمان جهان که در شروع نیمه دوم به بازی آمده بود روی خط هجده قدم مسهمان صاحب توپ شد و با چرخش زیبا و ضربه پای چپ مهدی رحمتی را وادار به واکنش کرد. پیکانی ها نیمه دوم را هجومی تر آغاز کرده اند.

دقیقه 77: محمد قاضی در بدو ورودش به زمین مسابقه شوت محکمی را پای راست به سمت دروازه شلیک کرد که این موقعیت از کنار دروازه به بیرون رفت. 

دقیقه 94: استقلال سیری ناپذیر نشان می دهد و این بار شوت سهمگین فرشید باقری به کنج دروازه پیکانی ها زده شد اما شیخ ویسی مانع ورود پنجمین گل شاگردان شفر شد.

2526