تراشتگن: یاد گرفتم که ریسکها را محاسبه کنم؛ از باخت مقابل رم درسهای زیادی گرفتم

تراشتگن: یاد گرفتم که ریسکها را محاسبه کنم؛ از باخت مقابل رم درسهای زیادی گرفتم

سایت رسمی فوتبالی- در برهه حساس و سرنوشت ساز فصل قرار داریم. رقابتهای لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپابا هیجان خاصی دنبال می شود و مارک آندره تراشتگن در گفتگو با اسپورت کاتالونیا به مرور حال وروز باشگاه کاتالان پرداخته است:

*تساوی خانگی مقابل والنسیا، آمار تدافعی خوب بارسا را متوقف کرد. دریافت دو گل در هشت بازی لالیگا

قبل از این هشت بازی که گفتید، ما از نظر دفاعی در سطح خوبی نبودیم. منظورم فقط به عملکرد مدافعان یا دروازه بان نیست و از کل تیم نام می برم. باید تیمی دفاع کنیم و در مجموع دربازیهای اخیر عملکرد خوبی داشتیم.

*بارسا صدرنشین لالیگاست و دو بازی ال کلاسیکو در جام حذفی پیش روست ولی همه از لیگ قهرمانان اروپا به عنوان هدف اصلی بارسلونا نام می برند.

بله. برای همه همین است؛ دقیقا مثل هرسال. می خواهیم خوب بازی کنیم و شانس هم یار ما باشد. ولی می دانیم که باید در لحظات کلیدی در اوج باشیم. به همین خاطر مهم است که در مسیر خوبی حرکت کنیم تا بتوانیم در لحظات سرنوشت ساز لیگ قهرمانان اروپا عالی ظاهر شویم


*حذف پارسالتان از لیگ قهرمانان اروپا خیلی سخت ودردناک بود.از آن شب تلخ رم چه درسی گرفتید؟

خیلی درسها گرفتیم. آنچه در رم رخ داد، ساده نبود؛ به ویژه از نظر روانی. وقتی لغزش داریم، سعی می کنیم از اشتباهاتمان درس بگیریم تا تکرار نشوند. الان در فصل جدیدی هستیم و می خواهیم به بهترین نحو ممکن اوضاع را پیش ببریم. ما دراین فصل اروپا باید مقابل لیون بازی کنیم و می توانیم که باید صددرصد آماده باشیم تا بتوانیم به هدف بزرگمان دراین فصل برسیم.

*همیشه با اعتماد به نفس بالایی در زمین حاضر می شوی

من به کارهایی که در زمین انجام می دهم، باور دارم. اگر بلغزم هم خودم را یک دروازه بان بد نمی دانم. مهم این است که به همین ترتیب به تلاش ادامه دهم و رشد کنم، از عملکردم راضی باشم و هرروز تلاش کنم. بعد بحث شانس مطرح می شود؛ اگر خوش شانس باشی، شوت بازیکن حریف به تیرک می خورد و اگر بدشانس باشی، گل می شود.


*اینطور به نظر می رسد که حالا در بازی با توپ با پا، کمترتصمیمات ریسکی می گیری

هربار که وارد زمین می شوم، به دنبال این هستم که راهکار مثبتی برای تیم بیابم و همیشه هم کار آسان نیست. من به تک تک بازیکنان تیم باور دارم ولی به خودم هم اعتماد زیادی دارم. در طول این سالها یاد گرفته ام تا ریسکهای هر تصمیم را محاسبه کنم. هر فصل از یک نظر بهتر می شوی. این بدین معنا نیست که هرگز لغزش نخواهی داشت. ولی به عنوان یک دروازه بان باید قوی باشی و باید در هر بازی این قوت را به نمایش بگذاری.

6363