پوگبا درتیم سولسشر، تاثیرگذارترین بازیکن لیگهای بزرگ اروپا

پوگبا درتیم سولسشر، تاثیرگذارترین بازیکن لیگهای بزرگ اروپا

سایت رسمی فوتبالی-لسترسیتی متخصص به زانو درآوردن غولهای لیگ برتر انگلیس (با کسب پیروزی مقابل لیورپول، سیتی و چلسی) موفق به مهار پل پوگبا نشد و منچستریونایتد با درخشش این بازیکن فرانسوی توانست 1-0 در کینگ پاور استادیوم به پیروزی برسد.

در پایان این بازی، اوله گونار سولسشر سرمربی یونایتد در تمجید از ستاره فرانسوی تیمش گفت:« پوگبا می تواند پشت سرش را نگاه کند و ببیند که در مسیر درستی قرار دارد. او بازیکن فوق العاده ای است و همیشه می خواهد بهتر شود. او از جمله بازیکنانی است که می خواهد یاد بگیرد و ببیند که از چه نظراتی می تواند بهتر شود.» در بازیهای اخیر یونایتد ارتباط پوگبا و رشفورد در زمین چمن فوق العاده بوده و در نتیجه پوگبا یکی ازتاثیرگذارترین بازیکنان یونایتد زیر نظر سولسشر لقب گرفته است.

بازیکنانی که از 22 دسامبر 2018 به بعد در بیشترین گلها در لیگ های داخلی مشارکت داشته اند:

*پل پوگبا (منچستریونایتد):11 گل

*سان (تاتنهام): 10 گل

*زاپاتا (آتالانتا) : 9 گل

*کاوانی (پاری سن ژرمن): 9 گل

*کوالیارلا (سمپدوریا): 8 گل

*امباپه (پاری سن ژرمن): 8 گل

از زمانی که سولسشر هدایت منچستریونایتد را در دست گرفته، پوگبا تعیین کننده ترین بازیکن در بین بازیکنان حاضر در 5 لیگ بزرگ فوتبال اروپا بوده و هیچ کسی به اندازه او در خلق موقعیت (گلزنی و دادن پاس گل) موثر نبوده. پوگبا درطول این مدت و در هشت بازی لیگ برتر زیر نظر سولسشر، 6 گل زده و 5 پاس گل داده . او تنها در بازی با نیوکاسل موفق به مشارکت در گلزنی تیمش نشد. اینطور به نظر می رسد که جدایی ژوزه مورینیو از منچستریونایتد باعث شده تا پوگبا حالا نزدیکتر به محوطه جریمه بازی کند. سولسشر دراین باره گفته:« ما به پوگبا آزادی عمل دادیم. او همچنان تلاش می کند.نمی خواهیم که او درمیانه میدان بازی کند. باید جلوتر باشد و در پست بازیکن 10 بازی کند و بتواند به سمت راست و چپ برود تا بتواندبردها را رقم بزند.»

بازیهای پوگبا زیرنظر سولسشر در لیگ برتر انگلیس:

 
*یونایتد 3- 1 هادرزفیلد: 2 گل

*یونایتد 4- 1 بورنموث: 2 گل و یک پاس گل

*نیوکاسل 0- 2 یونایتد: -

*تاتنهام 0- 1 منچستریونایتد: 1 پاس گل

*یونایتد 2- 1برایتون : یک گل

*یونایتد 2- 2 برنلی : یک گل

*لسترسیتی 0- 1 یونایتد: یک پاس گل


این درحالی است که او زیر نظر مورینیو در 14 بازی در لیگ برتر، سه گل زده بود و سه پاس گل داده بود. اما آمار و ارقام تاثیرگذاری پوگبا درامر گلزنی زیرنظر سولسشر افزایش بیشتری یافته و او در 8 بازی زیرنظر سولسشر تبدیل به برترین گلزن تیمش شده (11گل در تمامی تورنمنتها شامل 9 گل در لیگ برتر). پوگبا هرگز نتوانسته بود این تعداد گل را در لیگ برتر و تمامی تورنمنتها به ثمر برساند. او با زدن 11 گل در شرایط فعلی، رکورد پیشینش که زدن 10 گل با پیراهن یوونتوس در طول تمام فصل 15-2014 و 16-2015 را پشت سرگذاشت.

پوگبا از زمان بازگشتش به اولدترافورددرسال 2016، هرگز نتوانسته بود تا این اندازه تاثیرگذار باشد. او در فصل 17-2016، تنها 9 گل به ثمر رسانده و 6 پاس گل در تمامی تورنمنتها داده بود (5 گل و 4 پاس گل در لیگ برتر) و فصل گذشته هم 6 گل زده بود و 12 پاس گل داده بود (شش گل و 10 پاس گل در لیگ برتر). اما حالا او عملکرد بهتری نسبت به تمامی فصول گذشته داشته.

البته پوگبا تنها مهره یونایتد نیست که زیر نظر سولسشر جان دوباره ای یافته. رشفورد هم با پیشی گرفتن از لوکاکو، پست بازیکن 9 یونایتد را ایفا می کند و آمار و ارقامش را بهبود بخشیده: 6 گل و 2 پاس گل در لیگ برتر. او درحال حاضر با زدن 9 گل در لیگ برتر، برترین گلزن تیمش درکنار پوگبا است و در هفت فصل پیشین آمارش به مراتب ضعیف تر از این بود.


امتیازات کسب شده در لیگ برتر از زمان انتصاب سولسشر:

*منچستریونایتد: 22 امتیاز

*تاتنهام: 18 امتیاز

*منچسترسیتی: 15 امتیاز

*لیورپول: 13 امتیاز (یک بازی کمتر)

*ولورهمپتون: 13 امتیاز

*آرسنال: 13 امتیاز

*چلسی: 13 امتیاز

حالا یونایتد سرحال و قبراق باید در لیگ قهرمانان اروپا هم روزهای خوبش را ادامه دهد. زمانی که مورینیو یونایتد را ترک کرد، آنها 11 امتیاز تا جایگاه چهارم جدول فاصله داشتند و حالا با برگزاری 8 بازی، آنها با کسب 7 برد و یک تساوی، این فاصله را به 2 امتیاز کاهش داده اند. یونایتد از زمان روی کار آمدن سولسرش 22 امتیاز کسب کرده که بیشتر از هر تیم دیگری در این بازه زمانی در لیگ برتر است. 

سولسشر با یونایتد شروعی طوفانی داشت و همچنان شکست ناپذیر است و شروع یونایتد با سولسشر، آماری به مراتب بهتر از آمار فرگوسن و باسبی را رقم زد.اینطور به نظر می رسد که سولسشر فرمول بهترین بهره برداری از توانایی های پوگبا و رشفورد را یافته و روزهای خوبی درانتظار این تیم، این سرمربی و این بازیکنان است.

6363