نظر رئیس موفق درباره تیم ملی

نظر رئیس موفق درباره تیم ملی

وبسایت رسمی فوتبالی - بخش مهم  صحبتهای محسن صفایی فراهانی رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران با سایت ورزش سه را برایتان گلچین کرده‎ایم:

* شما هر چه که می کارید درو می کنید، وقتی قبل از شروع رقابت ها انتظار داریم  که در فاصله 10 تا 15 روز تا شروع مسابقات با اتکا به چند لژیونر برویم قهرمان شویم وضعیت به همین شکل می شود.

* اگرتیم ملی برزیل به واسطه بازیکنان شاغلش درخارج کشورمی تواند نتیجه بگیرد، این را هم بدانید که آن بازیکن در طول سال، حدود 52 بازی انجام می دهد و این اصلا قابل مقایسه با بازیکنان ما نیست.

*  به سابقه فلیکس سانچز سرمربی تیم ملی قطر نگاه کنید و ببینید او از چه زمانی وارد پروسه فوتبال قطر شده است . وی  به مدت 10 سال است که از تیم های پایه قطر کار را دردست گرفته است . او همان قطری را که به محض به ثمر رساندن یک گل رو به یک بازی تاخیری و کسل کننده می آورد ، تبدیل به قهرمان آسیا کرد.آیا به نظر شما همین کافی نیست که پی به اهمیت برنامه ریزی ببرید ؟

* در مدت زمان حضورم در فدراسیون فوتبال علی رغم  تمام کارشکنی ها  مجوز 2300 مدرسه فوتبال را گرفتم  . خاطرم  است که آن زمان همه اطرافیان از تمرکز من به فوتبال پایه دل خوشی نداشتند اما به همه آنها می گفتم که راه قهرمانی از همین جاده خواهد گذشت . از کارهایی  که درحال حاضر به یادم هست که در فوتبال پایه انجام دادم، آوردن 3 مربی تخصصی فوتبال پایه از کشورهای اسکاندیناوی برای مدارس فوتبال 8تا 10 سال است که  از همان کلاس ها بازیکنان مطرحی به سطح اول  فوتبال رسیدند. 

*  نوع ورود مربی مهم تر از شهرتش است . مگر کارلوس کی روش مربی کمی بود اما او رفت و بعد از رفتنش تنها یک تیم تحویل فوتبال این مملکت داد.در حالی که من همیشه اعتقاد داشتم که اگر قرار است مربی خارجی به تیم ملی تزریق شود باید یک مجموعه عوامل فنی را به تیم وارد کنیم و در قرارداد با او قید کنیم که وی موظف است مدیریت تمامی تیم های پایه را نیز عهده دار باشد .در آن صورت ما بعد از 5 تا 6 سال صاحب  تیم هایی می شویم که سطح کیفی قابل قبولی را دارا هستند و در غیر اینصورت اوضاع بهتر از این که می بینیم  نمی شود.

 

1984