مورینیو : جامی که مانیش با حقه بازی برای تیم کسب کرد

مورینیو : جامی که مانیش با حقه بازی برای تیم کسب کرد

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال یکی از آن دسته سرمربیانی است که حسابی با داوران بازیها در می افتد و تک تک رفتارهای داوران را زیر ذره بین دارد؛ او هرگز در انتقاد از داوران، کم نمی آورد و بارها شده تا به خاطر جروبحث و درگیری با داوران با محرومیت هایی هم مواجه شده است.

حالا این سرمربی پرتغالی در گفتگو با تلویزیون رسمی باشگاه پورتو که در روزنامه اوژوگو منتشر شده، خاطره ای متفاوت و جالب را از دوران حضورش روی نیمکت مربیگری پورتو تعریف کرده است. 

مورینیو با یادآوری اتفاق عجیبی که درسال 2002 برای او و تیمش رخ داد گفت:« در فینال یک تورنمنت در اردوی پیش فصل سال 2002 در فرانسه، باید مقابل پاری سن ژرمن بازی می کردیم. بازی به ضربات پنالتی کشید و برای زدن پنالتی پنجم داوطلب می خواستیم. مانیش به سراغ من آمد و گفت که پنالتی را می زند ولی من به او یادآوری کردم که او تعویض شده؛ مانیش گفت که داور حواسش به این مسائل نیست. پشت ضربه پنالتی ایستاد و به توپ ضربه زدو گل قهرمانی تیم را به ثمر رساند.»

مورینیو بعد از چند سال همکاری با بابی رابسون به عنوان دستیار او در میانه های دهه 1990، برای دو فصل و نیم بین سالهای 2002 تا 2004 هدایت پورتو را در دست گرفت ودوران طلایی این باشگاه پرتغالی در قرن بیست و یکم را رقم زد. او با این تیم دو قهرمانی در لیگ پرتغال و چندین جام متعدد از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.

6363- غزال زیاری