راموس،دومین گلزن برتر فصل رئال با زدن دهمین گلش دراین فصل

راموس،دومین گلزن برتر فصل رئال با زدن دهمین گلش دراین فصل

سایت رسمی فوتبالی- سرخیو راموس مدافع باتجربه رئال مادرید در بازی یکشنبه شب تیمش مقابل اسپانیول موفق به گلزنی برای تیمش شد تا تعداد گلهایش در رقابت های این فصل به عدد 10 برسد 

حالا گلهای راموس در طول این فصل با گلهای گرت بیل برابری می کند. چهار ماه دیگر تا پایان رقابتهای این فصل باقی است و سرخیو راموس بهترین روند گلزنی را در طول دوران حضورش در باشگاه مادریدی پشت سرمی گذارد. با گلی که او یکشنبه شب وارد دروازه اسپانیول نمود، تعداد گلهای او دراین فصل به عدد 10 رسید.

بدین ترتیب تعداد گلهای او در این فصل با تعداد گلهایی که راموس در طول تمام فصل 17-2016 به ثمر رسانده بود برابری کرد. در آن فصل و با حضور زیدان روی نیمکت مربیگری رئال، راموس با زدن 10 گل، ششمین گلزن برتر تیمش بود و فاصله زیادی با تعداد گلهای کریس رونالدو (که در آن فصل که با قهرمانی رئال در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید) که 42 گل بود داشت. 

حالا نام راموس در جمع برترین گلزنهای این فصل تیم سانتیاگو سولاری دیده می شود. او تا به اینجای فصل 5 گل در لالیگا، سه گل در جام حذفی، یک گل در سوپرکاپ اروپا و یک گل در جام باشگاه های جهان زده و تنها کریم بنزما با زدن 15 گل، نامش را بالاتر از او در صدر جدول گلزنان تیم مادریدی دراین فصل می بیند.

پنجشنبه گذشته و پس از گلزنی راموس مقابل خیرونا، سولاری در تمجید از کاپیتان تیمش گفت:« با گذر زمان، راموس تبدیل به یک متخصص گلزنی شده و در حال بهتر شدن است.» راموس در این فصل بارها از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده و از 14 گلی که دراین فصل زده ، هشت گل از روی نقطه پنالتی بوده (هفت گل برای رئال مادرید و یک گل برای تیم ملی اسپانیا از روی نقطه پنالتی).

سرخیو راموس با آمار 100% موفقیت در ضربات پنالتی، همراه با نیکلاس په په، بازیکن لیل، تنها بازیکنان در پنج لیگ برتر اروپایی هستند که بیشترین گلها را از روی نقطه پنالتی دراین فصل به ثمر رسانده اند. با جدایی کریستیانو رونالدو، سرخیو راموس اولین پنالتی زن تیم مادریدی شده است و او عملکرد بی نقصی در زدن ضربات پنالتی داشته و هیچ ضربه پنالتی ای را از دست نداده.

آمار گلزنی راموس، برای یک مدافع حیرت آور است. او از زمان انتقالش به رئال مادرید در تابستان 2005، هشتاد و دو گل به ثمر رسانده و دربین رئالی ها، فقط کریس رونالدو با (450 گل)، بنزما (با 205 گل)، ایگواین (با 108 گل) و بیل (با 99 گل) آماری بهتر از او داشته اند.

برای آنکه بتوان مدافعی گلزن تر از راموس در ترکیب تیم رئال مادرید یافت، باید به عملکرد فرناندو ایئرو در فصل 2-1991 اشاره کرد که در یک فصل 26 گل برای تیمش به ثمر رسانده بود.البته او در آن فصل در برخی بازیها درمیانه میدان بازی می کرد. ایئرو برترین مدافع گلزن تاریخ باشگاه مادریدی (با 127 گل) است.

6363