شفر: ایران با شکست ژاپن در فینال با قطر بازی می‌کند

شفر: ایران با شکست ژاپن در فینال با قطر بازی می‌کند

وبسایت رسمی فوتبالی - سرمربی استقلال گفت: مطمئنم که کی روش یک تاکتیک خوب را برای دیدار با ژاپن انتخاب خواهد کرد، ایران قطعا ژاپن را شکست می‌دهد و در فینال جام ملت‌های آسیا با قطر مصاف خواهد داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال با حضور در برنامه فوتبال آسیایی در شبکه ورزش صحبت‌هایی را به شرح زیر عنوان کرد:

* گلادباخ بازیکنان جوان را به فوتبال آلمان معرفی کرد و ما تلاش می‌کنیم با استقلال نیز همین کار را انجام دهیم.

* اتوئو در جام ملت‌های آفریقا در سن پایین شاگرد من بود؛ به او گفتم اگر بیشتر تلاش نکند، استعداد خود را از دست می‌دهد و اگر خوب تمرین نکند، می تواند به خانه بازگردد. ما برابر سنگال قهرمان آفریقا شدیم و من همچنان با او ارتباط دارم.

* ما در جاماییکا تیمی را تشکیل دادیم از بازیکنانی که در انگلستان متولد شده بودند؛ ما تیمی جدید را ساختیم و جام کاراییب را بردیم و در کوپا آمریکا، تیم آمریکا را شکست دادیم و مردم با نتایج ما جشن گرفتند.

* استقلال عشق بزرگ من است و حضور در استقلال یک موفقیت بزرگ است.

* وقتی یاد «مارک ویوین فو» بازیکن فقید کامرون می‌افتم، بسیار ناراحت می شوم؛ این اتفاقی است که خیلی کم در زمین رخ می‌دهد. او کاپیتان و فرمانده تیم من بود.

* همیشه بین دو نیمه از بازیکنان می‌پرسیدم می‌توانید ادامه دهید یا نه؛ از او نیز سوال کردم و او گفت می تواند. 15 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود و از او پرسیدم همه چیز مرتب است؟ او با توپ در زمین حریف بود اما توپ را از دست داد. دقایقی بعد به زمین افتاد و هیچکس او را ندید زیرا توپ در سمت دیگر زمین بود. دکتر لو به زمین رفت و داور اجازه داد که پزشک بالا سر او بایستد. دکتر به ما اشاره کرد که اتفاق بدی رخ داده و او را از زمین خارج کردیم. ما بازی را بردیم و به بازی بعدی رفتیم اما هیچکس نمی‌دانست که چه اتفاق ناگواری رخ داده است.

* بعد از بازگشت به رختکن و زمان خواندن سرود ملی، به آنها گفتم به زمین بروید و خود را گرم کنید. یک دقیقه بعد به من گفتند که مارک فوت کرده است. من همسر و فرزندان او را دیدم و نمی‌خواستم درباره آن صحبت کنم. ای کاش دیرتر آن اتفاق می افتاد.

* با رئیس باشگاه، کادرفنی، فرزندم و هواداران تلاش می‌کنم تا تیم را بالا بیاورم. اگر به جوانان وقت بدهید، این کار شدنی است. استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارد و بازی به بازی بهتر می شود. به نورافکن گفتم در اینجا بمان، او رفت و حالا دوباره برگشت. مجید حسینی نیز به ترکیه رفت و باید با مشاور او صحبت کنیم که چرا حالا توان او پایین آمده است.

* تیم ملی ایران بسیار خوب عمل کرده و شانس قهرمانی است. برای کارلوس کی روش و بازیکنان بسیار خوشحال هستم.

* با حذف استرالیا همه غافلگیر شدند؛ دو سال پیش با من صحبت کردند. طرحی را به آنها دادم اما این طرح را فراموش کردند. آنها ایده خاصی در بازی نداشتند و تنها به دنبال توپ های بلند بودند.امروزه تیم ها اینگونه بازی نمی‌کنند و باید دو یا سه بار با توپ تماس داشته باشید؛ مانند سبک بازی قطر.

* چهار تیم حاضر در نیمه نهایی، برای حضور در این مرحله استحقاق دارند. امارات ابتدا خوب نبود اما اکنون خوب شده است. من 6 سال در این کشور حضور داشتم و 6 بازیکن این تیم با الاهلی و العین با من کار کردند.

* اگر می‌توانستم به کشور امارات می‌رفتم تا بازی ایران را از نزدیک تماشا کنم؛ این یک احترام به تیم ملی ایران است که ما به آنجا برویم.

* من ایران را در کنار قطر در فینال مسابقات می‌بینم.

* بازیکنان استقلال بعد از بازی های آسیایی، تیم ملی ایران را می سازند.

* بیرانوند  می تواند در اروپا بازی کند و تیم را به بازی نهایی برساند.

* ما رابطه خوبی با کی روش داریم. ما با هم راجع به فوتبال صحبت کردیم. امیدوارم رابطه او با لیگ فوتبال ایران بهتر شود.

2526