پیش بازی ایران - عمان / پل دوم!

پیش بازی ایران - عمان / پل دوم!

وبسایت رسمی فوتبالی – تیم ملی به پل دوم رسید.

به گزارش فوتبالی، بعد از پایان بازیهای مرحله گروهی بود که کارلوس کی‎روش اعلام کرد تیمش پل اول را رد کرده. دیدار امشب مقابل عمان، دومین پل تیم ملی در جام ملتهاست و کی‎روش و تیمش برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر آسیا باید از این پل به سلامت عبور کنند.

آشنایی با حریف: عمان به عنوان تیم سوم گروه F به مرحله حذفی رسید. این تیم در گروهی بود که ژاپن و ازبکستان و ترکمنستان در آن حضور داشتند و عمان علیرغم باخت به ژاپن و ازبکستان چهره تیم بازنده را نداشت و در بازی با ژاپن هم مغلوب اشتباهات داوری شد نه حریف. این تیم که از دید بعضی از کارشناسان تیمی درجه دو و حتی درجه سه در فوتبال آسیا به حساب می‎آید، در آخرین رنکینگ فیفا در رده 82 قرار گرفته.

سرمربی آشنا: پیم وربیک هلندی هدایت عمان را به عهده دارد. مربی ای که البته فوتبال ایران خاطره خوبی از او در جام ملتها ندارد. او در جام ملتهای 2007 سرمربی تیم کره جنوبی بود و در مصاف با تیم امیر قلعه‎نویی موفق شد در ضربات پنالتی تیم کشورمان را شکست دهد تا ایران به نیمه نهایی نرسد. نکته جالب اینکه افشین قطبی هم در آن بازی تلخ عضوی از کادر فنی تیم ملی کره بود.

طلسمی که بالاخره شکست: ایران و عمان برای آخرین بار در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روبروی یکدیگر قرار گرفتند. دیداری که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و شاگردان کی‎روش موفق شدند با دو گل سردار آزمون حریفشان را شکست دهند تا  طلسم 15 ساله پیروز نشدن تیم کشورمان مقابل عمان شکسته شود.

1984