فردیناند: من دخئا را به اشمایکل ترجیح می دهم

فردیناند: من دخئا را به اشمایکل ترجیح می دهم

سایت رسمی فوتبالی- ریو فردیناند مدافع سابق منچستریونایتد در صحبت هایی اعلام کرده که اگر بخواهد بهترین دروازه بان یونایتد را انتخاب کند، داوید دخئا را به پیتر اشمایکل ترجیح خواهد داد.

داوید دخئا با نمایش خیره کننده ای که در بازی با تاتنهام داشت، باعث شد تا در طول این روزها خیلی ها به تمجید از او بپردازند. در آن بازی یونایتد به لطف درخشش دروازه بان اسپانیایی اش موفق شد تا 0-1 از سد تاتنهام عبور کند.

قرارداد فعلی دخئا با یونایتدتا سال 2020 اعتبار دارد ولی شنیده می شود که با جدایی ژوزه مورینیو از جمع شیاطین سرخ، این دروازه بان اسپانیایی تمایل زیادی برای تمدید قراردادش با این تیم دارد. درسال 2011 بود که داوید دخئا با ترک اتلتیکومادرید و با قراردادی 24 میلیون یورویی به منچستریونایتد پیوست و در ابتدا شروع سختی دراین تیم داشت ولی تدریجا تبدیل به یکی از مهره های ارزشمند این تیم شد و در سه فصل متوالی (بین سالهای 2013 تا 2016)، جایزه بهترین بازیکن سال تیم را دریافت کرد. 

دخئا فصل گذشته هم توانست یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش باشد و درنایب قهرمانی یونایتد در لیگ برتر نقش مهمی را ایفا کرد و جایزه دستکش طلایی را هم بعد از 18 کلین شیت در طول فصل، دریافت نمود.

از سوی دیگر پیتر اشمایکل هم در طول دوره حضورش در یونایتد، پنج بار قهرمان لیگ برتر شد و در سال 1999 هم با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه نمود و از او نیز به عنوان یکی از برترین دروازه بانان تاریخ یونایتد یاد می شود.

در این میان ریو فردیناند که 12 فصل پیراهن شیاطین سرخ را به تن می کرد، دخئا را به اشمایکل ترجیح داده. او در مقایسه ای که بین این دو نفر در توئیتر انجام داد نوشت:«من دخئا را انتخاب می کنم.»

اما اندی کول یکی دیگر از بازیکنان سابق یونایتد، در گفتگو با بی تی اسپورت اعلام کرده که اشمایکل را به دخئا ترجیح می دهد.

6363