کاظمی: نکونام به عنوان یک چهره ماندگار در فوتبال قائمشهر می‌ماند

کاظمی: نکونام به عنوان یک چهره ماندگار در فوتبال قائمشهر می‌ماند

وب سایت رسمی فوتبالی- معاون اجرایی باشگاه نساجی مازندران گفت: جواد نکونام برای مجموعه ما خیلی زحمت کشید من واقعاً ممنون او هستم به عنوان یک رفیق خوب و یک چهره‌ ماندگار در فوتبال قائمشهر می‌ماند.

به گزارش فوتبالی، محمد کاظمی در گفت‌وگویی در خصوص حضور مجید جلالی به عنوان سرمربی در تیم نساجی مازندران گفت: خیلی خوشحالیم که در خدمت آقای جلالی یکی از با شخصیت‌ترین و با کلاس‌ترین مربیان فوتبال ایران هستیم. رزومه او برای همه مشخص است. یکی از جدی‌ترین گزینه‌های ما آقای جلالی بود. پیش از این هم مالکین باشگاه با او مذاکراتی داشتند اما به هر حال یک تیم طبیعتاً با دو سه گزینه مذاکره می‌کند تا در نهایت بهترین شرایط را برای خودش در نظر بگیرد. در نهایت ما دو سه شب پیش با جلالی به توافق رسیدیم و از امروز در خدمت ایشان هستیم. امیدوارم بچه‌ها با جدیت کار کنند تا عقب‌ افتادگی‌ها جبران شود.

کاظمی در مورد جدایی نکونام از نساجی گفت: جواد نکونام برای مجموعه ما خیلی زحمت کشید من واقعاً ممنون او هستم به عنوان یک رفیق خوب و یک چهره‌ ماندگار در فوتبال قائمشهر می‌ماند. به هر او تشخیص داد که ادامه همکاری برایش میسر نیست. ما خیلی سعی کردم پس از استعفای اولش و وقتی حضور در پیکان منتفی شد دوباره به تیم برگردد چون خودش تیم را بسته و بیش از همه با این تیم آشنا است. ابتدا موافقت کرد  اما بالاخره مسائلی به وجود آمد و یکسری اختلاف‌نظرها بود و من فکر می‌کنم باید مقداری تعامل می‌شد تا این اختلاف‌نظرها به مرور رفع شود اما این تعامل به وجود نیامد و نکونام تشخیص داد برود. باز هم می‌گویم ما به عنوان باشگاه و مردم قائمشهر نکونام را به عنوان کسی که توانست پس از ۲۴ سال نساجی را به لیگ برتر بازگرداند احترام می‌گذاریم. امیدوارم رفاقت ما پابرجا بماند و هر جایی که هستند در کارشان موفق باشند.

وی در خصوص مالکیت باشگاه نساجی گفت: خدا را شکر آقایان صنیعی‌فر و حدادیان دو نفری هستند که در بند سهام و اقلام و اعداد و ارقام نیستند هرچه در توان دارند تا به حال مایه گذاشتند. به هر حال شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که تیم‌ها شرایط سختی دارند. تیم‌های دولتی که بودجه مشخصی دارند دچار مشکل می‌شوند. بنابراین از یک باشگاه خصوصی توقع نیست که همه چیز آن مانند یک باشگاه اروپایی دقیق باشد. اما این دو عزیز برای تیم‌های باشگاه واقعاً کم نگذاشته‌اند یک تیم را اداره کردن سخت است چه برسد به اینکه چهار تیم را بخواهید اداره کنید. امیدوارم شرایط اقتصادی مملکت بهتر شود تا اوضاع و احوال ما نیز بهتر و دغدغه‌ بازیکنان کمتر شود.

معاون اجرایی باشگاه نساجی مازندران در خصوص بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت:خصوصی‌سازی فقط به اسم انجام می‌شود من فکر می‌کنم خیلی از مسئولان می‌دانند که ثمره و عاقبت خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس خوب نخواهد بود که همیشه آن را مطرح می‌کنند اما در نهایت با دلایل مختلف آن را منتفی می‌کنند. شما باشگاه‌های نساجی، تراکتورسازی، ماشین‌سازی، سپیدرود و پدیده را ببینید اینها نمونه واضح و مبرهم باشگاه‌های خصوصی در ایران هستند که در لیگ برتر فعالیت می‌کنند چکار برای این پنج تیم کرده‌اند که می‌خواهند استقلال و پرسپولیس را خصوصی کنند. در شهرمان حاضر نیستند شرایطی را به وجود بیاورند که نساجی برای خودش کمپی داشته باشد. 

کاظمی در ادامه افزود: اسم خصوصی بودن دلیل بر آن نیست. ما به کمپ و امکانات دیگری نیاز داریم در تمام دنیا شهرداری‌ها و شورای شهرها استادیوم می‌سازند و به طور اقساط از باشگاه پول آن را دریافت می‌کنند امکانات می‌گذارند و به صورت اقساط پول آن را پس می‌گیرند. اما آیا در ایران این کار شدنی است؟ هر وقت این اتفاق در ایران افتاد آن وقت می‌توانیم بگوییم باشگاه خصوصی هستیم.ما اینجا فقط برای رفع مسئولیت تیم را به یک فرد می‌سپارند. به آدمی که نمی‌دانم بگویم عاشق است یا دیوانه. او می‌آید ۱۰ تا ۱۲ میلیارد خرج می‌کند و هزار تا حرف و حدیث و ناسزا می‌شنود تا وقتی به نوسان و مشکل می‌رسد. این شکل قشنگ نیست واقعاً اگر می‌خواهیم خصوصی‌سازی کنیم باید امکانات اولیه را برای باشگاه‌ها فراهم کنیم. مطمئن باشید بقیه تیم‌ها هم اگر خصوصی شوند اتفاق خیلی خوبی برای فوتبال ما می‌افتد. اولین اتفاق این است که وقتی شما از جیب خودتان خرج کنید دیگر رقم قرارداد بازیکنان یا مربیان سر به فلک نمی‌کشد. اگر قرار باشد من از جیب دیگران خرج کنیم مطمئناً برایم مهم نیست و هر مدلی باشد خرج می‌کنم. اما اگر قرار باشد از جیب خودم خرج کنم طبیعتاً با احتیاط این کار را می‌کنم. در حال حاضر با بودن یکی دو تیم بازیکنان خوب به آن تیم‌ها می‌روند اما وقتی همه تیم‌های لیگ برتر خصوصی باشند در نهایت یک یا دو تیم می‌توانند پرداخت‌های بالا داشته باشند و بقیه تیم‌ها در یک سطح قرار می‌گیرند. آن دو تیم هم مگر چند بازیکن می‌توانند جذب کنند بقیه بازیکنان در تیم‌های دیگر پخش می‌شوند. 

وی در خصوص اینکه یکی از خواسته‌های هواداران نساجی انتقال تمرینات این تیم به استان مازندران است، گفت: به امید خدا رفته رفته شرایطی را فراهم می‌کنیم که به مازندران برگردیم همه چیز را ناگهانی نمی‌شود انجام داد. ما به دنبال یک محل تمرین خوب در استان مازندران هستیم. به خصوص در شهر قائمشهر چون این تیم برای این شهر است. البته نساجی متعلق به تمام استان مازندران است. ورزشگاه اصلی قائمشهر چمن مصنوعی دارد و ما چون روی چمن مصنوعی بازی نمی‌کنیم سخت است که روی آن تمرین کنیم. باید حتماً شرایط خوب و زمین خوب برای تیم آماده کنیم. انتقال تمرینات تیم به مازندران در برنامه ما قرار دارد اما بعید می‌دانم ظرف یکی دو ماه اخیر این اتفاق بیافتد با این حال سعی می‌کنیم حضورمان در قائمشهر را بیشتر کنیم تا تیم بیشتر در آنجا باشد و بتوانیم از حضور هواداران بیشتر استفاده کنیم.

7655