بوفون: نیمار می تواند ستاره شماره فوتبال شود؛ توپ طلای سالهای بعد، مال نیمار وامباپه است؛ آنها مکمل یکدیگر هستند

بوفون: نیمار می تواند ستاره شماره فوتبال شود؛ توپ طلای سالهای بعد، مال نیمار وامباپه است؛ آنها مکمل یکدیگر هستند

سایت رسمی فوتبالی – جانلوئیجی بوفون دروازه بان ایتالیایی باشگاه پاری سن ژرمن در ادامه گفت و گوی جذابش با روزنامه مارکا، در مورد حضورش در پاری سن ژرمن و بازی کردن درکنار ستاره های این تیم به صحبت پرداخت. در اینجا می توانید بخش دوم و پایانی این گفتگوی جالب توجه را مطالعه کنید:

*فکر می کنید که به پاری سن ژرمن به اندازه یووه، رئال ، بارسلونا و بایرن احترام قائل می شود؟

پاری سن ژرمن تاریخچه ای دارد که با تاریخچه یووه، رئال و دیگر تیمهای بزرگ متفاوت است. ولی این تیم حال و آینده ای دارد که قطعا در کنار تیمهایی مثل یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا قرار خواهد گرفت و این مهمترین نکته است. گذشته مهم است ولی آنچه به شمار می آید، حال و آینده است که می توانی آن را بسازی. پاری سن ژرمن پایه و اساسی فوق العاده را برای آینده ای درخشان تدارک می بیند.

*می توانید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوید؟ این فشار مضاعفی روی دوش تیمتان است؟

پی.اس.جی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شکل داده شده و این اتفاق در پنج یا شش سال اخیر رخ داده. قبل از آن، هرگز چنین برنامه ریزی هایی انجام نمی شد. پی.اس.جی تیمی جوان است که برای نزدیک شدن به جام قهرمانی می کوشد. نمی توان این را به سان یک دغدغه ذهنی یا یک عقده دید. این یک انگیزه بزرگ است که باید انرژی زیادی بگذاریم تا بهتر شویم و راندمان کارمان را افزایش داده و بکوشیم تا یک گام به جلوی دیگر برداریم.


*شما درکنار برترین ها بازی کرده اید. فکر می کنید نیمار را می توان جزو بهترین ها دانست؟

نیمار می تواند ستاره شماره یک دنیای فوتبال شود. من هرگز درکنار او کار نکرده بودم و همیشه او را به عنوان حریف مقابلم داشتم. از دیدگاه تکنیکی نیمار فوق العاده است. خوشحال می شوم بازیکنانی به این خوبی می بینم. اینجاست که متوجه می شوی که مردم چرا برای خرید بلیط یک مسابقه اینقدر پول می دهند تا بازی بازیکنانی مثل او را تماشا کنند. ولی در پاری سن ژرمن، علاوه بر کیفیت بالای فوتبالی نیمار، بازیکنان بزرگ دیگری هم داریم. کیلیان امباپه هم یک پدیده فوق العاده در حد واندازه های نیمار است. بازیکنان دیگری هم هستند که ما را به این فکر وا می دارند که می توانیم درلیگ قهرمانان اروپا موفق باشیم. ما دو ستاره و یک گروه از بازیکنان قدرتمند را دراختیار داریم که به ما قدرت زیادی می دهند.

*دو ستاره مثل نیمار وامباپه چطور همدیگر را درک می کنند.

انگار این دو نفر برای هم ساخته شده اند. آنها دو بازیکنی هستند که ارتباط خوبی با هم دارند. ویژگی های آنها با هم متفاوت است. نیمار فان وسرگرمی زیادی در فوتبالش دارد و با توپ حرکات فوق العاده ای انجام می دهد. کیلیان پسری است که پتانسیل بالایی در گلزنی و سرعتی فوق العاده دارد و این دو، مکمل هم هستند. اگر هردویشان با همین هوش و ذکاوت فوتبال را ادامه دهند، درسالهای آینده توپ طلا بین این دو تقسیم خواهد شد.

*فکر می کنید نیمار در پاری سن ژرمن فوتبالش را ادامه خواهد داد؟

شایعات، بخش عمده ای از زندگی فوتبالیست های بزرگ هستند؛ اگر یک فوتبالیست جوان و بزرگ باشد، طبیعی است که خبرنگاران درمورد او صحبت کنند. مردم و هواداران فوتبال هم دوست دارند چنین خبرهای رویاپردازانه ای را بخوانند و تصور کنند که تیمشان چنین بازیکن بزرگی را به خدمت گرفته. این طبیعی است. ولی خواسته نیمار و امباپه این است که با پاری سن ژرمن به موفقیت برسند. این دو می توانند با پیراهن پاری سن ژرمن به توپ طلا برسند. ما برای رقم زدن اتفاقات بزرگ می جنگیم وبه همین خاطر این دو بازیکن هم می توانند این هدف را محقق کنند

6363