سبقت نیمار ازآمار خیره کننده زلاتان در پاری سن ژرمن: 45 گل در 50 بازی ابتدایی

سبقت نیمار ازآمار خیره کننده زلاتان در پاری سن ژرمن: 45 گل در 50 بازی ابتدایی

سایت رسمی فوتبالی- نیمار ستاره برزیلی باشگاه پاری سن ژرمن در حال شکستن رکوردهای متعددی در فوتبال فرانسه است.. تا پیش از این هیچ بازیکنی نتوانسته بود تا در 50 بازی ابتدایی اش، نه در پاری سن ژرمن و نه در فوتبال فرانسه، شروعی به این درخشانی داشته باشد.

درروز ششم ژانویه بود که نیمار در بازی پی.اس.جی مقابل پونتیوی در جام حذفی فرانسه توانست به چهل و پنجمین گلش در پنجاهمین بازی اش با پیراهن پی.اس.جی دست بیابد و باید 24 پاس گل را هم به آمار 50 حضور ابتدایی او در ترکیب تیم پاریسی اضافه کرد. بدین ترتیب نیمار بهترین رکورد را در پاری سن ژرمن و لیگ فرانسه را به نام خود ثبت کرده. سه روز بعد از آن بازی بود که نیمار دوباره برای تیمش به گل رسید تا تعداد گلهایش در پنجاه و یکمین بازی اش با پیراهن تیمش را به عدد 47 برساند. 

از شروع سال 2019 نیمار هنوز در لیگ یک برای تیمش به میدان نرفته و طبق آمار منتشر شده بایداو را پادشاه پاری سن ژرمن دانست.. او با ثبت این آمار توانست تا رکورد زلاتان ایبراهیموویچ را دراین تیم پاریسی پشت سربگذارد. ایبرا در پنجاه بازی ابتدایی اش برای پاری سن ژرمن 35 گل زده بود و 17 پاس گل داده بود.

در رده سوم نام کیلیان امباپه دیده می شود که در پنجاه بازی ابتدایی اش برای پی.اس.جی، 27 گل زده و 18 پاس گل داده که یک پاس گل بیشتر از ایبرا داده ولی 8 گل کمتر از ستاره سوئدی به ثمر رسانده.

زلاتان ایبراهیموویچ اولین خرید جنجالی تیم مدیریتی قطری بود که در سال 2011 ریاست باشگاه پاریسی را در دست گرفت. آنها برای خرید ایبرا از میلان 20 میلیون یورو پرداخت کردند ولی با این انتقال زلاتان دومین بازیکن پردرآمد دنیای فوتبال در آن زمان لقب گرفت و بالاتر از خودش تنها نام ساموئل اتوئو را می دید. 

اگرچه زلاتان درطول دوران حضورش درپی.اس.جی یکی از موفق ترین مهره های این باشگاه بودولی نتوانست این تیم را به اهدافش که مهمترین آن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود برساند. حالا با وجودی که نیمار هم هنوز موفق نشده تا پی.اس.جی را به قهرمانی اروپا برساند ولی عملکرد خیره کننده او در این تیم باعث شده تا او تبدیل به بازیکن بی نظیری در رختکن تیم پاریسی شود. در طول این مدت هواداران پاری سن ژرمن در شبکه های اجتماعی افزایش چشمگیری یافته و سرمایه گذاری های تبلیغاتی دراین باشگاه به مراتب افزایش داشته.

6363