جوردی آلبا بهترین ورزشکار کاتالان در سال 2018

جوردی آلبا بهترین ورزشکار کاتالان در سال 2018

سایت رسمی فوتبالی- جوردی آلبا جایزه بهترین ورزشکار مرد سال 2018 کاتالونیا را مال خود کرد.

این بازیکن 29 ساله در ماه های اخیر بهترین روزهای کارنامه فوتبالی اش را پشت سرگذاشته و به بلوغ کافی رسیده است. درسال 2012 بود که رویای آلبا برای بازگشت به بارسلونا محقق شد و درطول این سالها او موفقیتهای زیادی را با آبی اناری ها کسب کرده.

با گذر زمان او تبدیل به یکی از ارزشمندترین مهره های تیم کاتالان شد و درحال حاضر ارنستو والورده حساب ویژه ای روی او باز کرده و هیچ مدافع چپی بهتر از او نمی تواند در ترکیب بارسا خوش بدرخشد. آلبا به رغم فیزیک ریزنقشش، با بهره گیری از هوش و ذکاوت بالایش، یکی از برترین مدافعان تیمش است. او تابه امروز 271 بازی رسمی برای بارسلونا برگزار کرده و به 14 گل رسیده و نزدیک به 50 پاس گل به هم تیمی هایش داده. آلبا در دو فصل اخیرو با روی کارآمدن والورده در بارسا عملکرد به مراتب بهتری داشته و والورده هم به خوبی می داند تا چطور بهترین بازیها را از او بگیرد. همکاری های فوق العاده آلبا با لیونل مسی هم نقش پررنگی در بیشتر دیده شدن مهارتهای این مدافع اسپانیایی داشته.


همین موفقیتها و به علاوه درخشش او در سال 2018 میلادی کافی بود تا به عنوان برترین ورزشکار سال 2018 کاتالونیا برگزیده شود.

آلبا به جز فوتبال، عاشق سینما، برنج کوبایی و موسیقی فلامنکو است و لیونل مسی را دوست ویژه خودش می داند. در هفت فصلی که این دوبازیکن درکنار هم بازی می کند، آلبا از 47 پاس گلی که مجموعا به هم تیمی هایش رسانده، 18 پاس گل به مسی داده؛ یعنی یک سوم پاس گلهای آلبا به مسی رسیده. و البته از 14 گلی که آلبا زده هم 5 گل از روی پاس مسی به ثمر رسیده.

قرارداد فعلی آلبا با بارسا تا سال 2020 اعتبار دارد و او امیدوار است تا با تمدید قراردادش با بارسا بتواند رویایش برای بازنشستگی درتیم کاتالان را محقق کند.

6363