مورینیو: این افتخار را داشتم که پیراهن یک چلسی را به چک بدهم

مورینیو: این افتخار را داشتم که پیراهن یک چلسی را به چک بدهم

سایت رسمی فوتبالی- پتر چک دروازه بان صاحب نام دنیای فوتبال اعلام کرده که در پایان رقابتهای این فصل کفشهایش را آویزان خواهد کرد و به بیست سال حضورش در فوتبال حرفه ای پایان خواهد داد.

حالا ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال که اولین بار این دروازه بان موفق را در لیگ برتر به کار گرفته بود، پیغام ویژه ای برای چک دارد.

درسال 2004 بود که پتر چک توسط کلودیو رانیری از باشگاه رن به چلسی منتقل شد و یک فصل بعد از آن ژوزه مورینیو هدایت چلسی را در دست گرفت و برای اولین بار چک را درترکیب باشگاه لندنی به میدان فرستاد. اولین بازی چک در لیگ برتر انگلیس زیر نظر مورینیو رقم خورد و با برد 0-1 چلسی مقابل منچستریونایتد در آگوست سال 2004 به پایان رسید.

حالا مورینیو بعد از اطلاع از تصمیم چک برای خداحافظی از دنیای فوتبال در گفتگو با اسکای سپورتس گفته:« من این افتخار را داشتم که سرمربی ای باشم که پیراهن شماره یک تیم بزرگ لیگ برتری را به تن چک جوان کرده ام. بعد از آن روز، همه چیز برعهده خود او بود. تمام آمار وارقام و عملکردهای درخشانش، کلین شیت هایش در زمین چمن، تمام جامها و حرفه ای گری هایش... خداحافظی چک به منزله از دست دادن مهره ای بزرگ برای دنیای فوتبال است ولی نمی توان تاریخ را پاک کرد. به پتر چک به خاطر کارنامه ورزشی درخشانش تبریک می گویم.»

پتر چک در طول سالهای حضورش در چلسی افتخارات زیادی کسب کرد و سه بار با این تیم قهرمان لیگ برتر شد و درسال 2012 هم با پیراهن چلسی طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را چشید. او رکورد دار بیشترین کلین شیت در تاریخ رقابتهای لیگ برتر است ولی در سال 2015 و با انتقال تیبو کورتوا به چلسی، رختکن این تیم را ترک کرد و به آرسنال پیوست. چک درسال 2016 در یک قدمی کسب چهارمین قهرمانی اش در لیگ برتر با پیراهن آرسنال بود ولی آنها در پایان فصل با فاصله کمی نسبت به لستر سیتی، به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

6363