بند عجیب قرارداد مورینیو با یونایتد: در مورد جدایی ات حرفی بزنی، غرامتت را کامل نمی گیری

بند عجیب قرارداد مورینیو با یونایتد: در مورد جدایی ات حرفی بزنی، غرامتت را کامل نمی گیری

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال این روزها به عنوان کارشناس ورزشی شبکه بین اسپورت، به آنالیز بازیهای جام ملتهای آسیا می پردازد و نکته جالب توجه اینجاست که او اجازه صحبت کردن درمورد جدایی اش از منچستریونایتد را ندارد.

این درحالی است که یکی از ویژگی های بارزشخصیتی مورینیو در طول دوران مربیگری اش این بوده که هرگز نمی تواند در مورد مسائل حاشیه ای و جنجالی سکوت کند. اما حالا او در حال تمرین کردن سکوت در مورد مسائلی این چنینی است. طبق گزارش منتشره در روزنامه تایمز، باشگاه منچستریونایتد در قراردادش با مورینیو بندی را قرار داده بود که طی آن آقای خاص بعد از ترک نیمکت اولدترافورد نمی توانددر مورد جدایی اش از یونایتد صحبتی برزبان بیاورد.

اما درصورت خلف وعده مورینیو ، اگر او در موردترک یونایتد صحبتی برزبان بیاورد، باید بخشی از مبلغی که یونایتد بابت غرامت برکناری به او پرداخت کرده (حدود 17 میلیون یورو) را از دست خواهد داد. همین بند سکوت باعث شده تا مورینیو در مورد جدایی اش از باشگاه یونایتد صحبتی نکند.

سرمربی سابق یونایتد در ازای حضورش برای آنالیز هریک از بازی های جام ملتهای آسیا، مبلغی در حدود 67.500 یورو دریافت می کند و این رقم، فاصله زیادی با مبلغ 1 میلیون دلاری که او برای پنج روز همکاری با کانال راشا تودی در جریان جام جهانی2018  می گرفت، دارد.


در این میان وکلای باشگاه یونایتد با دقت زیادی، کارشناسی های آقای خاص برای شبکه بین اسپورت و در جریان بازیهای جام ملتهای آسیا را دنبال می کنند تا او «بند سکوت» را رعایت کند. بدین ترتیب مورینیواین اجازه را ندارد تا از خودش در مقابل حملات بازیکنانی مثل پوگبا که دائما درحال نیش و کنایه زدن به او هستند، دفاع کند. پوگبا اخیرا گفته که بازگشت سولسشر به اولدترافورد افتخار بزرگی بوده.او دراین رابطه گفته:« سولسشر به عنوان بازیکن سابق یونایتد، با ذهنیت باشگاه آشنا بود. حالا او بازگشته تابه تیم کمک کند و اوضاع خیلی خوب پیش خواهد رفت.»

تا به امروز تنها گفتگوی مورینیو بعد از اخراجش از منچستریونایتد، گفتگوی او با روزنامه پرتغالی کورئیو دا مانیا بوده که او در جریان این مصاحبه تنها به افتخاراتی که با یونایتد کسب کرده بود، صحبت کرد و نظری درمورد جدایی اش نداد. اودر آن مصاحبه  در دفاع ازخودش، طعنه های ریزی به سرالکس فرگوسن زد و گفت:« من یک سرمربی جوان هستم. 75 سال ندارم و فقط 55 سال دارم. در طول دو سال یک قهرمانی اروپایی به دست آوردم و به 20 سال زمان نیاز نداشتم. در طول دو سال یک جام در انگلیس فتح کردم و نه در 20 سال؛ تیمم را در شش ماه نایب قهرمان لیگ برتر کردم و به شش سال زمان برای این کار نیاز نداشتم. انگیزه های زیادی دارم.»

6363