خداحافظی پیتر چک از دنیای فوتبال در انتهای فصل

خداحافظی پیتر چک از دنیای فوتبال در انتهای فصل

سایت رسمی فوتبالی - پیتر چک، دروازه بان آرسنال، اعلام کرد که قصد دارد در پایان فصل پس از 20 سال از دنیای حرفه ای و فوتبال خداحافظی کند. 

به گزارش فوتبالی، این دروازه بان روز سه شنبه تصمیم خود را اعلام کرده و مدعی شد که پس از 20 سال حضور در میادین به عنوان یک بازیکن حرفه ای تصمیم دارد از این ورزش کناره گیری کند. او با انتشار پستی در صفحه توییتر خود نوشت: " این بیستمین فصل حضور من به عنوان یک بازیکن حرفه ای بود و 20 سال از روزی که اولین قرارداد حرفه ای خود را امضا کردم، می گذرد. بنابراین احساس می کنم که این زمان درستی برای اعلام این موضوع است که می خواهم در پایان فصل بازنشسته شوم. من 15 سال در لیگ برتر به میدان رفتم و هر قهرمانی ممکن را به دست آوردم. احساس می کنم به تمام خواسته هایی که در ذهن داشتم، رسیده ام. به تلاش خود در آرسنال ادامه می دهم و امیدوارم امسال نیز یک قهرمانی دیگر به دست آورم و پس از آن منتظر خواهم بود تا ببینم زندگی برای من در بیرون از زمین چه چیزی تدارک دیده است. "

چک که 124 بازی ملی در کارنامه دارد، در سال 2004 به لیگ برتر آمد و با قراردادی به ارزش 7 میلیون پوند به چلسی پیوست. او در اولین فصل حضور خود در این تیم موفق شد با هدایت ژوزه مورینیو در 38 بازی 24 کلین شیت ثبت کند که بیشترین رکورد در طول یک فصل رقابت های لیگ برتر به شمار می رود. چلسی موفق شد در آن فصل و پس از 50 سال قهرمان رقابت ها شود و این در حالی بود که در طول بازی ها تنها 15 گل دریافت کرده بود. چک 11 سال در استمفوردبریج حضور داشت و 4 قهرمانی لیگ برتر، 4 قهرمانی جام اتحادیه و 3 جام حذفی به دست آورد. او همچنین با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود تا برای اولین بار تیمی از لندن این جام را فتح کند. در فصل 15 - 2014 کورتوا جانشین او در چلسی شد و این بازیکن با قراردادی به ارزش 10 میلیون پوند به آرسنال پیوست. چک 129 بازی نیز برای آرسنال انجام داد اما امسال برند لنو جانشین او در دروازه توپچی ها شد. 

1070