گزارش: عجله بایرن برای بازار زمستانی

گزارش: عجله بایرن برای بازار زمستانی

به گزارش ورزش سه ، این خبر را کارل هاینس رومنیگه، رییس اجرایی باشگاه تا حدی تکذیب کرد اما در هر حال همین خبر نشان می‌دهد که باواریایی‌ها به دنبال انتقالات بزرگ و تاثیرگذار در بازار هستند، آن هم در حالی که ماه‌ها تا آغاز پنجره نقل و انتقالات تابستانی مانده است. مدتی که بگذرد می‌توان دریافت که تیم بایرن در فصل 20-2019 چگونه خواهد بود؛ این نخستین تیمی خواهد بود که تفاوت جدی با تیم سال 2013 خواهد داشت که فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.


این عجله بایرنی‌ها چند دلیل دارد. مهم‌تر از همه مسائل مالی است. بایرن می‌خواهد نخستین باشگاهی باشد که برای خرید برخی بازیکنان پیشنهاد می‌دهد. بایرنی‌ها نمی‌خواهند درگیر رقابت با سایر باشگاه‌ها شوند، باشگاه‌هایی که احتمالا از نظر مالی شرایط بهتری هم دارند.


به همین دلیل است که آنها مدت‌ها پیش از جام جهانی مذاکره بر سر انتقال بنجامین پاوار از اشتوتگارت را آغاز کرده‌اند. منابع نزدیک به باشگاه می‌گویند که این بازیکن 22ساله موافقت کرده که از تابستان آینده در بایرن حضور پیدا کند. بایرن در آن هنگام مبلغ فسخ قرارداد او که 35 میلیون یورو است را خواهد پرداخت. این احتمال وجود دارد که این انتقال زودتر هم انجام شود. برای اشتوتگارت البته کار دشوار است، چون آنها به شکلی غیرمنتظره در نبرد فرار از سقوط قرار گرفته‌اند و نمی‌خواهند بازیکن کلیدی خود در دفاع را بفروشند.


همچنین طبق اخبار رسیده، بایرن دارد روی انتقال کای هاورتز، هافبک بایر لورکوزن هم کار می‌کند. او بااستعدادترین بازیکن جوان حال حاضر بوندس‌لیگا است. این بازیکن 19ساله توجه بسیاری از تیم‌های بزرگ را جلب کرده و با توجه به توانایی کار با توپی که دارد و اینکه در چند پست می‌تواند بازی کند، در نیمه دوم فصل بیش از پیش شناخته خواهد شد و قیمتش بالاتر خواهد رفت.


پیشرفت سریع هاورتز باعث شده که علاقه بایرن به خرید کریستین پولیشیچ کم شود. مدیران بایرن به این نتیجه رسیده‌اند که این بازیکن آمریکایی ترجیح می‌دهد به لیگ برتر برود. طبیعی است که بوروسیا دورتموند هم بسیار بیشتر تمایل داشته باشد که او را به خارج از آلمان بفرستد.


اما عملیات بازسازی بایرن اینجا به پایان نمی‌رسد. آنها یک سال پیش نتوانستند جیدون سانچو را به خدمت بگیرند و حالا منابع حاضر در لندن گفته‌اند که بایرن سخت در تلاش است که کالوم هادسون-اودوی، بازیکن جوان چلسی را جذب کند. قرارداد این بازیکن در سال 2020 به پایان می‌رسد و تاکنون با تمدید قراردادش با چلسی موافقت نکرده است. او هم سرعت دارد و هم جوانی و اینها ویژگی‌هایی است که سران بایرن بسیار می‌پسندند. تیمو ورنر، مهاجم تیم ملی آلمان هم این خصوصیات را دارد اما قیمت این بازیکن 22ساله دیگر خیلی بالا رفته و تنها زمانی بایرن مونیخ به سراغ او خواهد رفت که روبرت لواندوفسکی در پایان فصل از این تیم جدا شود.


تردیدهای زیادی درباره آینده نیکو کواچ در بایرن وجود دارد. همین باعث شده که انتقالات این تیم با مشکلات بیشتری همراه باشد اما بایرن به هیچ وجه نمی‌تواند در زمینه خرید بازیکن دست نگه دارد. خرید بازیکن به این ترتیب بر مبنای کیفیت بازیکنان انجام خواهد شد و مدیران باشگاه کاری به این نخواهند داشت که چه کسی مربی بایرن در فصل بعد است. اوضاع بایرن در شرایط دشوار همیشه به همین منوال بوده است.


دومین مساله‌ای که در بایرن وجود دارد، جایگاه حسن صالح‌حمیدزیچ است. مدیر ورزشی بایرن نتوانسته جایگاهی در حد رومنیگه و اولی هوینس، رییس باشگاه به دست بیاورد و این دو نفر همچنان همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. اگر صالح ‌حمیدزیچ بتواند خریدهایی زودهنگام و موفق انجام دهد و بازیکنانی را برای آینده تیم بخرد، نقش پررنگ‌تری در تیم ایفا خواهد کرد؛ به‌ویژه اگر این خریدها پیش از حذف احتمالی از لیگ قهرمانان و بحث درباره اوضاع تیم و آینده کواچ انجام شود.


بازی دشوار بایرن در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر لیورپول هم توجه‌ها را به خود جلب کرده است. بایرن می‌خواهد هرچه سریع‌تر بازیکنان تدافعی بیشتری در اختیار داشته باشد، به‌ویژه حالا که حضور یک بازیکن در نیم‌فصل اول در یک تیم حاضر در لیگ قهرمانان، مانع آن نمی‌شود که او در نیم‌فصل دوم در تیم دیگری در این مسابقات بازی کند. حتی اگر خریدها در ژانویه انجام نشوند ولی توافقات لازم برای انجام آنها در تابستان حاصل شود، باز هم اوضاع بایرن برای دیدار با لیورپول بهتر خواهد شد. اگر بایرن حذف شود، آنها می‌توانند بلافاصله با اعلام خرید یک یا دو بازیکن، خبرهای منفی درباره تیم را خنثی کنند.


منبع: ایران ورزشی