9 سرمربی فوتبال که تا امروز طعم اخراج شدن را نچشیده اند

9 سرمربی فوتبال که تا امروز طعم اخراج شدن را نچشیده اند

سایت رسمی فوتبالی- سرمربیگری یک حرفه ریسکی است. آخرین قربانی این شغل، ژوزه مورینیو سرمربی سرشناس و موفق پرتغالی بود که روز سه شنبه از نیمکت مربیگری منچستریونایتد اخراج شد. 

البته او تنها سرمربی بزرگی نیست که طعم اخراج از تیمهای باشگاهی را چشیده و سرمربیان بزرگ دیگری مثل بیسنته دل بوسکه، یواخیم لو، ماسیمیلیانو الگری، توماس توخل، مائوریسیو پوچتینو، ارنستو والورده و... دست کم یک بار هم که شده از سمتشان برکنار شده اند. اما تا به امروز 9 سرمربی بزرگ در دنیای فوتبال هستند که  همواره با تصمیم شخصی تیم باشگاهی شان را ترک کرده اند و تا به امروز طعم برکناری را نچشیده اند. در این گزارش قصد داریم تا این 9 سرمربی را به شما معرفی کنیم:

1-پپ گواردیولا: سرمربی سابق بارسلونا به انتخاب خودش تیم کاتالان را ترک کرد؛ بعد از آن هدایت بایرن را در دست گرفت و باز هم با تصمیم شخصی از باواریایی ها جدا شد و چند سالی است که روی نیمکت مربیگری منچسترسیتی تکیه زده است

2-زین الدین زیدان: او بعد از سه سال پرفروغ با رئال مادرید و فتح سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، درتابستان گذشته تصمیم گرفت تا از سمتش کناره گیری کند.


3- دیگو سیمئونه: سرمربی آرژانتینی اتلتیکو سابقه هدایت تیمهای راسینگ، استودیانتس، ریورپلاته، سن لورنزو، کاتانیا، مجددا راسینگ و حالا اتلتیکومادرید را در دست داشته و جالب اینجاست که در هیچ یک از این تیمها از سمتش برکنار نشده و شخصا تصمیم گرفته تا به ماجراجویی اش درهریک از این باشگاه ها خاتمه دهد

4-یورگن کلوپ: او مربیگری را در ماینتس آغاز کرد و به تصمیم خودش از این تیم جدا شد و به بوروسیا دورتموند رفت و بعد از آنکه به خواست خودش از دورتموند جدا شد، مدتی است که در لیگ برتر انگلیس ماجراجویی موفقی را با لیورپول دنبال می کند.

5- لوئیس انریکه: سرمربی سابق بارسلونای بی، به قصد مربیگری درتیم رم، از تیم کاتالان جدا شد. بعد از مدتی تصمیم به ترک رم گرفت و پس از آن روی نیمکت مربیگری سلتاویگو نشست. انریکه بنا به خواست خودش از سلتا جدا شد و روی نیمکت مربیگری بارسلونا تکیه زد. باز هم به خواست شخصی اش تیم کاتالان را ترک کرد و حالا مدتی است سرمربیگری تیم ملی اسپانیا را پذیرفته است.

6-دیدیه دشان: سرمربی فعلی تیم ملی فرانسه تجربه هدایت تیمهای موناکو، یوونتوس و المپیک مارسی را درکارنامه ورزشی اش می بیند. او نیز مانند مربیان بالا، هرگز طعم اخراج را نچشیده و همواره به تصمیم شخصی اش از تیمهایش جدا شده.

7- مارسلو گایاردو: سرمربی فعلی ریورپلاته مربیگری را در ناسیونال اروگوئه شروع کرد و به خواست شخصی از این تیم جدا شد و بعد از نشستن روی نیمکت مربیگری ریورپلاته این تیم را به قهرمانی کوپا لیبرتادورس سال 2018 رساند.

8- پابلو ماچین: نومانسیا، خیرونا (که با ماچین به رقابتهای لالیگا صعود کرد) و حالا سویا، تیمهای کارنامه مربیگری ماچین بودند. او نیز هرگز اخراج نشده و همواره خودش تصمیم به ترک تیمهایش گرفته

9-آیسر گاریتانو:  او سابقه هدایت تیمهای آلیکانته، کاستیون، اوریئولا، آلکویانو، لگانس و حالا رئال سوسیداد را داشته و همواره خودش تیمی راترک کرده و به تیم دیگری رفته و تابه امروز طعم تلخ برکناری را نچشیده است.

6363