خوش یمنی جام باشگاه های جهان برای بیل: شش گل در 5 بازی

خوش یمنی جام باشگاه های جهان برای بیل: شش گل در 5 بازی

سایت رسمی فوتبالی- گرث بیل ستاره ولزی رئال مادرید شاید درطول سالهای حضورش در باشگاه مادریدی، نتوانسته تا در رقابتهای لالیگا ستاره شماره یک تیمش باشد اما دست کم در جام باشگاه های جهان مرد طلایی رئالی هاست. 

رئالی ها با امیدهای فراوانی عازم امارات شده اند وقصد دارند تا برای سومین سال متوالی جام قهرمانی را به خانه ببرند. بیل در اولین بازی تیمش در رقابتهای جام باشگاه های جهان در سال 2018 و در مصاف رئال با کاشیما آنتلرز ستاره تیمش بود. او در بازی با کاشیما سه بار برای تیمش گلزنی کرد تا مهر صعود تیم سولاری به فینال را بزند. حالا در بازی فینال، رئال مادرید باید با العین امارات روبرو شود.

بیل در دو دوره پیشین رقابتهای جام باشگاه های جهان هم عملکرد خوبی داشت و حالا وبا سه گلی که دراین بازی زده، تعداد گلهایش در جام باشگاه های جهان به شش گل در پنج بازی رسیده است. این درحالی است که امسال او با مصدومیت گام به امارات گذاشت و تنها یک ساعت مقابل کاشیما بازی کرد تا به خودش فشار نیاورد اما همین یک ساعت کافی بود تا او توانایی هایش را به نمایش گذاشته و سه گل ارزشمند را به ثمر برساند.

در جام باشگاه های جهان سال 2014، بیل در ترکیب اصلی تیمش بود و درتمام دقایق بازیهای نیمه نهایی وفینال حضور داشت ودرهربازی یک گل زد. یک گل به کروس آسول در نیمه نهایی و یک گل به سن لورنزو در بازی فینال.

او شانس حضور در جام باشگاه های جهان سال 2016 را به دلیل مصدومیت از دست داد ولی رئال در آن سال با برد مقابل آمه ریکا و کاشیما توانست جام را مال خود کند. بیل برای حضور درجام باشگاه های جهان پارسال به موقع از بند مصدومیت رها شد.  البته تنها 20 دقیقه در هر بازی به میدان رفت ولی توانست نقشش را ایفا کند. او در حالی در بازی نیمه نهایی روانه میدان شد که بازی 1-1 دنبال می شد و لحظاتی بعد از ورودش گل برتری تیمش را وارد دروازه الجزیره نمود و دربازی فینال مقابل گرمیو هم حضور یافت.

او حالا دومین گلزن برتر تاریخ جام باشگاه های جهان است و کریس رونالدو با 7 گل دراین تورنمنت درجایگاه اول قرار دارد. پشت سر او هم نام 3 بازیکن پنج گله دیده می شوند: لوئیس سوارس، لیونل مسی و چلو دلگادو. البته بیل در بازی فینال این دوره این فرصت را خواهد داشت تا با گلزنی به رکورد رونالدو رسیده و یا حتی از آن عبور کند.

طبق گزارش مسترچیپ، هت تریک بیل در بازی چهارشنبه شب، سریعترین هت تریک تاریخ جام باشگاه های جهان بود که در عرض 11 دقیقه به ثمر رسید. تا پیش از این، لوئیس سوارس در جام باشگاه های جهان در سال 2015 و در بازی با گوانگژو سریعترین هت تریک تاریخ تورنمنت را در 28 دقیقه به نام خودش ثبت کرده بود.

6363