بدیمنی سال سوم حضور در یک باشگاه، این بار هم گریبانگیر مورینیو شد

بدیمنی سال سوم حضور در یک باشگاه، این بار هم گریبانگیر مورینیو شد

سایت رسمی فوتبالی-  این سومین بار در کارنامه مربیگری ژوزه مورینیو است که این سرمربی پرتغالی در سومین فصل حضورش روی نیمکت مربیگری یک تیم ،از سمتش برکنار می شود.

آقای خاص در ماه می سال 2016 و بعد از برکناری از نیمکت مربیگری چلسی، به اولدترافورد رفت و هدایت منچستریونایتد را در دست گرفت. او در شرایطی به این سمت انتخاب شد که چلسی فصل قبل از آن را با هدایت مورینیو در رده دهم به پایان برده بود و ضعیف ترین جایگاه آنها در 20 سال اخیر به ثبت رسیده بود. البته او در زمان حضورش در چلسی با این تیم به قهرمانی لیگ برتر در فصل 15-2014 دست یافته بود و این اتفاقی بود بعد از جدایی مورینیو از چلسی (ده سال قبل از آن) دیگر تکرار نشده بود. مورینیو در دوران اول حضورش در چلسی توانسته بود تا این تیم لندنی را در دو فصل متوالی به قهرمانی لیگ برتر انگلیس برساند.

مورینیو در دوران حضورش در رئال مادرید، در شرایطی نیمکت مربیگری این تیم را ترک کرد که فلورنتینو پرز رئیس باشگاه، تمایلی به جدایی او نداشت. پرز در آن زمان در صحبتهایی اعلام کرده بود که دوست داشته که مورینیو تا پایان قراردادش با این تیم، تا سال 2016 در این تیم می ماند. اما هم بازیکنان و هم هواداران رئال در طول سه فصل حضور او در سانتیاگو برنابئو، حسابی با او به مشکل خورده بودند و جنجالهایی دراین تیم به وجود آمده بود که دیگر قابل جبران نبود وهمین باعث جدایی آقای خاص از رئال شد.

بدین ترتیب مورینیو بعد از فتح سه جام با رئال (لالیگا، جام حذفی اسپانیا و سوپرکاپ) این تیم را ترک کرد و دوران حضورش دراین تیم بیش از هرچیز به خاطر رویارویی هایش با بارسای گواردیولا در یادها باقی مانده. سرمربی پرتغالی در سومین فصل حضورش در رئال در شرایطی این تیم را ترک کرد که تیمش به طور میانگین در هربازی 2.30 امتیاز کسب کرده بود و این بهترین آمار در دوران مربیگری اوست.

چالش بعدی مورینیو بعد از دومین دوره حضورش در چلسی، هدایت منچستریونایتد بود. او مملو از انگیزه گام به اولدترافورد گذاشت و در صحبتهایی گفت:« من با تیمهای بزرگی کار کرده ام ولی ابعاد یونایتد چیز دیگری است.»

او از زمان روی کار آمدنش در یونایتد هدفش این بود تا تیمش را در اروپا به موفقیت برساند:« هیچ وقت نتوانسته ام خودم را پشت کلمات و فلسفه هایم پنهان کنم. هدف ما باید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا باشد. امیدوارم که خیلی زود به این هدف برسیم.»

مورینیو در طول سه فصل حضورش در یونایتد مجموعا 466 میلیون یورو برای خرید بازیکنان مدنظرش هزینه کرد وتنها توانست 3 جام برای این تیم کسب کند. در فصل اول حضور مورینیو در یونایتد، تیم او نتوانست به رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و فصل را در رده ششم به پایان برد ولی تیمش در پایان آن فصل قهرمان لیگ اروپا، کامیونیتی شیلد و یک جام دیگر شد.

سال بعد او لوکاکو را با قیمت 85 میلیون یورو به خدمت گرفت و لیندلوف 35 میلیون یورویی ، ماتیچ 44.7میلیون یورویی و الکسیس 34 میلیون یورویی را به خدمت گرفت. اما یونایتد به رغم عملکرد خوبی که در طول فصل داشت نتوانست مانع از قهرمانی سیتی در لیگ برتر شود و فصل را در رده دوم به پایان برد. آنها در سوپرکاپ اروپا مغلوب رئال شدند و در فینال جام حذفی هم به چلسی باختند.

خرید سه بازیکن در تابستان امسال هم نتوانست ناجی مورینیو شود. او در طول دوران حضورش دراین تیم 466 میلیون یورو بازیکن خرید اما در سومین فصل حضورش در یونایتد از این سمت برکنار شد تا برای سومین بار در سومین فصل حضور روی نیمکت مربیگری یک تیم، طعم جدایی را بچشد.

6363