گزارش روز: مورد عجیب پیراهن فرهاد

گزارش روز: مورد عجیب پیراهن فرهاد

وبسایت رسمی فوتبال - از چهار بازیکنی که شماره 7 استقلال را پوشیده اند، سه نفر دوران کابوس واری را در این تیم پشت سر گذاشتند. گزارش روزنامه هفت صبح درباره این موضوع را بخوانید:

1- انگار شماره 7 استقلال طلسم شده چرا که بعد از فرهاد مجیدی، فقط تیام بوده که توانسته با این پیراهن، سکوها را به وجد بیاورد و سه بازیکن دیگری که بعد از فرهاد پیراهن شماره 7 را پوشیده اند نتوانسته اندبازیکن تاثیرگذاری برای استقلال باشد و عمر فوتبالی اش در استقلال حداکثر یک نیم فصل بوده. مارکوس نویمایر آخرین بازیکنی بود که شماره 7 استقلال را پوشید و دیروز و بعد از گذراندن یک نیم فصل ناامید کننده در لیگ برتر از این تیم جدا شد. نویمایر در لیگ برتر هیچگاه از ابتدا در ترکیب استقلال حضور نداشت و در 8 مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت که در این میان تنها در سه دیدار بیش از 15 دقیقه در زمین بود؛ تنها حضور او در ترکیب ابتدایی برای تیم شفر در لیگ قهرمانان آسیا بود که جانشین کریمی در زمان گرم کردن شد و قبل از دقیقه 60 به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد تا یک 90 دقیقه کامل از او ندیده باشیم. هافبک آلمانی که جلوی سپیدرود دو موقعیت گلزنی خوب داشت، نتوانست در آخرین بازی اش برای استقلال خاطره خوبی از خود به جا بگذارد تا با آمار صفر گل و صفر پاس گل از این تیم جدا شود.

2- اولین کسی که بعد از فرهاد مجیدی پیراهن شماره 7 استقلال را پوشید بختیار رحمانی بود که علیرضا منصوریان و هواداران استقلال امید زیادی به درخشش این بازیکن داشتند اما بختیار فقط 16 بازی برای استقلال انجام داد. 13 بازی در لیگ و 3 بازی در جام حذفی. او در این 16 بازی یک گل زد و یک پاس گل داد. تک گل او مربوط به بازی با ملوان نوین در جام حذفی بود و بختیار در باخت 1-2 خانگی استقلال به صنعت نفت موفق شد به علی قربانی پاس گل دهد

3- حسن بیت سعید دومین بازیکنی بود که بعد از مجیدی صاحب پیراهن شماره 7 شد اما عمر او در استقلال هم به یک نیم فصل محدود شد و این بازیکن فقط در 10 بازی برای آبی ها به میدان رفت که آمار صفر گل و صفر پاس گل را ثبت کرد. بیت سعید در این 10 بازی، فقط 2 بار 90 دقیقه برای استقلال بازی کرد و تنها کاری که با پیراهن استقلال انجام داد گرفتن دو کارت زرد بود.

4- همانطور که ابتدای مطلب نوشتیم، پیراهن شماره 7، استثنائا برای تیام بدیمن نبود و او در طول دوران حضورش در استقلال عملکرد بسیار قابل قبولی داشت. این مهاجم سنگالی، 13 بار پیراهن استقلال را پوشید و آمار خیره کننده 12 گل و یک پاس گل را ثبت کرد. اوج درخشش این بازیکن برای استقلال، در لیگ قهرمانان بود که موفق شد در 6 بازی 7 گل بزند و در آخرین بازیش با پیراهن استقلال، مقابل ذوب آهن هت تریک کند و تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برساند.

5- نکته جالب درباره تمام بازیکنانی که بعد از فرهاد صاحب پیراهن شماره 7 شده اند، عمر دوران حضور آنها در استقلال بوده و هر 4 نفر، تنها یک نیم فصل در این تیم بازی کردند و باید دید سرنوشت صاحب بعدی پیراهن شماره استقلال چه خواهد شد؟

1984