مسی، با عبور از رکورد ژاوی، حالا رکورددار برد در لالیگا با پیراهن بارسلوناست

مسی، با عبور از رکورد ژاوی، حالا  رکورددار برد در لالیگا با پیراهن بارسلوناست

سایت رسمی فوتبالی- در شب برد بارسلونا مقابل لوانته لیونل مسی توانست رکورد تازه ای را به نام خودش ثبت کند.  با این برد، تعداد بردهای مسی در بازیهای لالیگا با پیراهن تیم کاتالان به عدد323 رسید و بدین ترتیب او توانست رکورد ژاوی ارناندس که 322 برد در لالیگا بود را پشت سر بگذارد.

حالا مسی بازیکنی است که بیشترین بردها را در لالیگا با پیراهن کاتالان کسب کرده است.  رکوردی که تا پیش از این با 322 برد در اختیار ژاوی بود؛ مسی در بازی قبلی توانست با رکورد ژاوی برابری کرده و در شب برد مقابل لوانته، اسطوره و مغز متفکر باشگاه کاتالان را پشت سرگذاشت.

323 برد مسی با پیراهن بارسا در رقابتهای لالیگا در 432 بازی به دست آمده و ژاوی در 505 بازی توانسته بود به 322 برد در لالیگا برسد و این حکایت از آن دارد که آمار مسی به مراتب بهتر از ژاوی بوده است. اگر ژاوی در 64% دیدارهایی که با پیراهن بارسلونا در لالیگا برگزار کرده، پیروز بوده، مسی در 75% از مسابقاتش در لالیگا با پیراهن تیم کاتالان طعم پیروزی را چشیده و این ثابت می کند که مسی چه نقش پررنگی در بردهای تیمش دست کم در رقابتهای لالیگا ایفا می کند.


اگر به آمار لیونل مسی نگاه کنیم، او در این بازیها 397 گل در رقابتهای لالیگا به ثمر رسانده و تنها 3 گل دیگر تا رسیدن به مرز 400 گل در لالیگا فاصله دارد. بسیاری از گلهای او در طول این مدت برای بارسا سرنوشت ساز بوده اند و پیروزی بارسا در بازیهایش را رقم زده اند.

در لیست بازیکنان بارسا با بیشترین پیروزی در رقابتهای لالیگا، پس از مسی و ژاوی، نام آندرس اینیستا با 312 پیروزی در لالیگا، ویکتور والدس با 269 برد و کارلس پویول با 247 پیروزی دیده می شود وسرخیو بوسکتس هم در 327 دیداری که در لالیگا با پیراهن بارسا برگزار کرده به 247 برد دست یافته است.

6363