رونالدوی برزیلی: من رونالدوی اوریجینال هستم یا کریس؟ ما خیلی با هم فرق داریم؛ اما اشتیاقمان برای گلزنی مثل هم است

رونالدوی برزیلی: من رونالدوی اوریجینال هستم یا کریس؟ ما خیلی با هم فرق داریم؛ اما اشتیاقمان برای گلزنی مثل هم است

سایت رسمی فوتبالی- رونالدوی برزیلی که در طول دوران درخششش در دنیای فوتبال، لقب "پدیده" را به خود اختصاص داده بود، تمایلی ندارد تا او را با سایر ستاره های دنیای فوتبال مقایسه کنند.

رونالدو لوئیس نازاریو د لیما، برایش مهم نیست که رونالدوی واقعی او است یا کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی یوونتوس. او در پاسخ به سوالی دراین رابطه گفته:« من تفاوتهای زیادی با کریستیانو دارم.»

رونالدوی برزیلی در اواخر دهه 1990 و اوایل قرن بیست و یکم یکی از ستاره های تراز اول دنیای فوتبال بود ودو بار با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شد و افتخارات متعددی از جمله سه جایزه بهترین بازیکن سال دنیای فوتبال را در طول آن سالها کسب کرد. در زمانی که رونالدوی برزیلی در دوره افولش قرار داشت، یک رونالدوی دیگر وارد سطح اول دنیای فوتبال شد. کریس رونالدوی پرتغالی که تا به امروز پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و پنج توپ طلا فتح کرده است. حالا رونالدوی پرتغالی درحال تاریخ سازی با پیراهن یوونتوس است و پیش از این سالها برای منچستریونایتد و رئال مادرید هم به میدان رفته بود. 

حالا رونالدوی اوریجینال، تمایل چندانی ندارد که او را با رونالدوی پرتغالی مقایسه کنند و در گفتگو با گاتزتادلوسپورت درپاسخ به این سوال که رونالدوی واقعی کدام یک از این دو است گفت:« این موضوعی است که همیشه مرا سرگرم می کرده ولی بی معناست. ما خیلی با هم فرق داریم؛ من و کریستیانو رونالدو.»

اسطوره برزیلی در پاسخ به سوالی در مورد تفاوتهای موجود میان او و ستاره پرتغالی گفت:« سن؛ مهمترین تفاوت ماست. من 9 سال از کریس بزرگتر هستم و در نتیجه سالهای حضورمان در دنیای فوتبال هم متفاوت بوده است. اخیرا فوتبال تغییرات زیادی داشته و سرعت این تغییرات هر بار بیشتر و بیشتر می شود. نمی خواهم بگویم که فوتبال در دوره ما سخت تر بوده ولی ما با شرایط کاملا متفاوت و با تیمهای کاملا متفاوتی روبرو می شدیم.»

او ادامه داد:« وقتی من بیست ساله بودم، با آیندهوون و بارسلونا موفقیتهایی کسب کرده بودم ولی این موفقیتها خیلی زیاد نبود و عملا همه افتخارات را به دست نیاورده بودم. هنوز در پروژه تبدیل شدن به یک قهرمان قرار داشتم و یا دست کم خودم چنین چیزی را حس می کردم. کریستیانو حالا در سن 33 سالگی به ایتالیا آمده و در اوج بلوغش به عنوان یک فوتبالیست است. می خواهم بگویم که ما در دو پست فوتبالی متفاوت بازی می کردیم. شاید رونالدو البته بیشتر در میانه و نزدیک تر به دروازه حریفان بازی می کند. شاید در گذشته یک پاس گل به اندازه یک گل برای رونالدو ارزش داشت ولی الان بعید می دانم که اینطور باشد. البته باید بگویم که در زمینه اشتیاقمان برای گلزنی مثل هم هستیم.»

رونالدوی برزیلی بعد از انجام 98 بازی ملی برای تیم ملی کشورش و 352 بازی باشگاهی کفشهایش را آویزان کرد و رونالدوی پرتغالی تا به امروز85 بازی ملی برای پرتغال برگزار کرده و در 584 بازی برای تیمهای باشگاهی اش به میدان رفته است.

6363