دروگبا: دیدن بازیهای مارادونا، مرا وارد دنیای فوتبال کرد؛ دوبار در آستانه انتقال به لالیگا بودم

دروگبا: دیدن بازیهای مارادونا، مرا وارد دنیای فوتبال کرد؛ دوبار در آستانه انتقال به لالیگا بودم

سایت رسمی فوتبالی- دیدیه دروگبا اسطوره ساحل عاجی دنیای فوتبال یک هفته بعد از خداحافظی اش از دنیای فوتبال، سفری به شهر مادرید داشت. او که به عنوان سفیر یوکوهاما، اسپانسر چلسی عازم پایتخت اسپانیا شده، در گفتگویی اختصاصی با مجله مارکا شرکت کرد و به مرور کارنامه ورزشی اش پرداخت. 

دروگبا سابقه پوشیدن پیراهن تیمهای لو مانس، گنگان، مارسی، چلسی، شانگهای شنهوا، گالاتاسرای، مونرئال ایمپکت، فونیکس رایزینگ و تیم ملی ساحل عاج را در کارنامه اش دارد. این گزیده ای از این مصاحبه جذاب است:

*زندگی بعد ازخداحافظی از دنیای فوتبال چطور است؟ دلت برای فوتبال تنگ خواهد شد؟

حالم خوب است. مدتی بود که به این تصمیم فکر می کردم. نمی دانم دلم برای چه چیزهایی تنگ خواهد شد: رختکن تیم، آماده سازی ها برای مسابقات، جلسات فنی.. همه اینها بخشهایی از زندگی من در طول بیش از 20 سال بوده اند.

*با مرور کارنامه ورزشی ات، چه می بینی؟

جوانی که رویایش، یک فوتبالیست حرفه ای شدن بود. دوست داشت فوتبال بازی کند و ناگهان فوتبال تبدیل به حرفه اش شد؛ جامهای زیادی برد و به همه دنیا سفر کرد و حالا خوشحال است

*رویایت رو به آینده چیست؟ مشغول به حرفه ای مرتبط با فوتبال خواهی شد؟ سرمربی؟ رئیس باشگاه؟...

اینطور نیست که یک روز صبح بیدار شوی و بگویی می خواهم سرمربی شوم..باید یاد بگیری، تحصیل کنی و ببینی که آیا واقعا دوست داری مشغول به این کار شوی یا نه

*درکشورت یک اسطوره ای و در کمپینهای خیریه زیادی مشارکت داری.فکر می کنی روزی مثل ژرژ وآه وارد دنیای سیاست بشوی؟ (وآه این روزها رئیس جمهور لیبریاست)

نه. نه به این شکل ولی فکر می کنم وقتی کارهای انسان دوستانه زیادی انجام می دهی، در حال دفاع از ارزشهای انسانی هستی و نظراتت را ابراز می کنی. این نوعی سیاست در شبکه های اجتماعی است و همین برای من کافی است. 

*درفینال لیگ قهرمانان اروپا درسال 2012، پنالتی سرنوشت سازی زدی و چلسی برای اولین بار در طول تاریخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

آن لحظه بهترین لحظه کارنامه ورزشی ام بود، ولی جالب بود که من آنقدر اطمینان داشتم که قهرمان می شویم که فقط پشت ضربه پنالتی ایستادم.پترچک هم قبل از آن تلاش زیادی انجام داده بود و سه ضربه پنالتی را مهار کرده بود.

*الگوی فوتبالی ات چه کسی بود؟

مارادونا برای من الهام بخش بود تا فوتبال بازی کنم. وقتی درجام جهانی 1986 بازیهای او را دیدم، رویایم این بود تا پیراهن تیم ملی آرژآنتین را داشته باشم. از عمویم که در فرانسه فوتبال بازی می کرد خواستم تا پیراهن آرژآنتین را برایم تهیه کند واو این کار را کرد و همه چیز از همان زمان آغاز شد

*فکر می کنی دروگبای دیگری در دنیای فوتبال ببینیم؟ پسرت ایساک در تیم گنگان بازی می کند.

اگر بخواهد بله؛ من اصلا هیچ فشاری به او نمی آورم و فقط می خواهم که او هم مثل من، در آن سن و سال، از فوتبال لذت ببرد.

*آیا زمانی تا یک قدمی حضور در لالیگا پیش رفته بودی؟

بله. دوبار..یک بار در سال2004 و یک بار هم درسال 2008

6363