فیفا اعلام کرد؛ پاداش تیم‌های باشگاهی در جام‌جهانی/ استقلال و پرسپولیس در میان برترین‌های آسیا

فیفا اعلام کرد؛ پاداش تیم‌های باشگاهی در جام‌جهانی/ استقلال و پرسپولیس در میان برترین‌های آسیا

وب سایت رسمی فوتبالی- پاداش تیم‌های باشگاهی در جام‌جهانی 2018 روسیه اعلام شد و بر این اساس استقلال از نظر میزان دریافت پاداش در رده سوم آسیا پس از دو تیم عربستانی قرار دارد.

فیفا پاداش تیم‌های باشگاهی حاضر در جام‌جهانی فوتبال را اعلام کرد و بر این اساس سهم تمامی باشگاه‌هایی که نماینده‌ای در تیم‌های ملی داشتند، مشخص شد.

بر این اساس تیم فوتبال استقلال ایران بیشترین مبلغ را از حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم ملی دریافت کرده است. آبی‌پوشان با دریافت 840 هزار و 510 دلار در رده اول باشگاه‌های ایران قرار دارند و در آسیا جایگاه سوم را کسب کرده‌اند.

تیم‌های فوتبال الهلال و الاهلی عربستان در رده‌های اول و دوم قاره کهن قرار دارند.

در اروپا نیز منچستر سیتی انگلیس با دریافت مبلغی در حدود 5 میلیون دلار در صدر قرار دارد و تیم‌های رئال مادرید اسپانیا و تاتنهام انگلیس عناوین دوم و سوم را در اختیار دارند.

در میان سهم کنفدراسیون‌های فوتبال آسیا، کنفدراسیون‌های فوتبال عربستان در حدود 6.5 میلیون دلار، ژاپن در حدود 3.7 میلیون دلار و کره‌جنوبی در حدود 3 میلیون دلار در رده‌های اول تا سوم قرار دارند و در اروپا هم انگلیس، اسپانیا و آلمان به ترتیب بیشترین مبالغ را از فیفا دریافت کرده‌اند.

 

از نظر تعداد بازیکن ملی‌پوش که برخی هم به صورت لژیونر به تیم‌های اروپایی نقل مکان کرده‌اند، پرسپولیس ایران پس از الهلال و الاهلی عربستان، با 10 بازیکن در رده سوم قرار دارد.

در اروپا هم باشگاه‌های چلسی، منچستر سیتی و رئال مادرید عناوین اول تا سوم را در اختیار دارند.

کشور انگلیس با بیش از 37 میلیون دلار بیشترین سود را از فیفا در جام جهانی 2018 داشته است و کشورهای اسپانیا و آلمان هم در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

نکته جالب توجه حضور کشور عربستان در رده هفتم، ژاپن و کره‌جنوبی در رده‌های چهاردهم و پانزدهم قرار دارند.

ایتالیا و ترکیه هم با وجود اینکه تیم‌ملی کشورش‌هایشان در جام جهانی حضور نداشتند با حدودا 17.5 میلیون دلار و 4.6 میلیون دلار به ترتیب در رده‌های چهارم و دهم ایستاده‌اند.

در عرصه باشگاهی هم لیست تیم‌های برتر ارائه شده است که در زیر می‌بینید.

باشگاه‌های منچستر سیتی انگلیس، رئال مادرید اسپانیا، تاتنهام انگلیس، بارسلونا اسپانیا و پاری سن ژرمن فرانسه به ترتیب با قرار گرفتن در رده اول تا پنجم بیشترین سود را از جام جهانی 2018 روسیه کسب کرده‌اند.

2526