پیغام بانوی نروژی، برنده اولین توپ طلای بانوان: به خودتان باور داشته باشید

پیغام بانوی نروژی، برنده اولین توپ طلای بانوان: به خودتان باور داشته باشید

سایت رسمی فوتبالی- آدا هگربرگ، بازیکن نروژی باشگاه المپیک لیون، اولین بازیکن تاریخ فوتبال بانوان لقب گرفت که توانسته توپ طلای فوتبال بانوان را فتح کند.

در رنکینگ نهایی دریافت توپ طلای بانوان، نام 15 بازیکن دیده می شد ولی هگربرگ با پیشی گرفتن از تمام رقبا توانست این جایزه را مال خود کند.

او فصل گذشته با تیم لیون توانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپای بانوان شود و یکی از 4 گل تیمش در بازی فینال مقابل وولفسبورگ را به ثمر رساند.

هگربرگ 23 ساله حالا این توپ طلا به ویترین افتخاراتش که شامل سه جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و یک جایزه بهترین بازیکن فوتبال اروپا در سال 2016 است اضافه کرده است.

هگربرگ برای فتح این جایزه با 14 فوتبالیست دیگر رقابت داشت و توانست با پیشی گرفتن از مگان راپیونه (آمریکا)، لیندزی هوران (آمریکا)، کریستین سینلکر(کانادا)، مارتا (برزیل)، ساکی کوماگای (ژاپن)، سامانتا کر(استرالیا)، لوسی برنز (انگلیس)، فران کربی(انگلیس)، پرنیل هاردر (دانمارک)، لیک مارتنز (هلند)، دسنیفر ماروزسان(آلمان)، وندی رنارد(فرانسه)، آمل مجری (فرانسه) و آماندین آنری (فرانسه) این جایزه را مال خود کرد.

خانم هگربرگ بعد از کسب این جایزه در صحبتهایی گفت:« حرفی برای گفتن ندارم؛ فوق العاده است. این لحظات لحظات خیلی بزرگی برای من هستند و می خواهم از هم تیمی هایم تشکر کنم که بدون آنها فتح این جایزه ممکن نبود. از نامزدم که بزرگترین حامی من است تشکر می کنم؛ از خانواده ام هم که مرا همراهی کردند همینطور. از حمایتهای همه شما متشکرم. از فرانس فوتبال هم تشکر می کنم که این فرصت را برایمان فراهم کرد تا برای کسب این جایزه باهم رقابت کنیم. اهدای توپ طلای فوتبال بانوان، نقطه عطفی در فوتبال بانوان خواهد بود و پیغامی برای جوانان سراسر دنیا دارم: به خودتان باور داشته باشید.»

 

6363