مودریچ آماده بردن توپ طلا به خانه

مودریچ آماده بردن توپ طلا به خانه

سایت رسمی فوتبالی - پس از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی و بازیکن سال فیفا، لوکا مودریچ حالا اصلی ترین مدعی دریافت توپ طلای 2018 است.

به گزارش فوتبالی، این بازیکن کروات که فصل گذشته موفق شد برای چهارمین بار در پنج سال اخیر با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، یکی از بزرگترین اسطوره ها برا تیم ملی کشورش در جام جهانی روسیه شد. سطح بالا و تداوم بازی خوب مودریچ برای باشگاه و تیم ملی کشورش باعث شد تا این بازیکن بالاتر از سه بازیکن فرانسوی شامل آنتوان گریزمان، رافائل واران و کیلیان امباپه قرار بگیرد. وقتی روز دوشنبه توپ طلا در پاریس به مودریچ اهدا شود، یک دهه سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو شکسته خواهد شد. آخرین بار در سال 2007 کاکای برزیلی موفق به دریافت این جایزه شد و پس از آن مسی و رونالدو هر کدام 5 بار توپ طلا را به خانه بردند. 

عدم موفقیت آرژانتین و پرتغال در روسیه شانس دو ستاره بارسلونا و یوونتوس که در ده سال اخیر سلطه بی چون و چرایی بر تمامی جوایز داشتند را از بین برد. هرچند احتمال حضور رونالدو در بین سه نامزد نهایی دریافت جایزه وجود دارد. موفقیت مودریچ در کسب توپ طلا باعث خواهد شد که برای اولین بار یک بازیکن متولد شده در یوگسلاوی قدیم بتواند چنین جایزه ارزشمندی را بالای سر ببرد. با موفقیت او همچنین رئال مادرید می تواند با 9 بازیکن برنده توپ طلا بالاتر از یوونتوس با 8 بازیکن قرار بگیرد. 

1070