کلایورت: بعید می دانم نیمار به بارسا برگردد؛ دی یونگ برای خودش یک بوسکتس است

کلایورت: بعید می دانم نیمار به بارسا برگردد؛ دی یونگ برای خودش یک بوسکتس است

سایت رسمی فوتبالی- پاتریک کلایورت ستاره سابق باشگاه بارسلونا و تیم ملی هلند این روزها به عنوان دستیار کلارنس سیدورف در خدمت تیم ملی کامرون است.  او که سابقه پوشیدن پیراهن تیمهایی مثل بارسلونا، آژاکس، آیندهوون، نیوکاسل و میلان را درکارنامه ورزشی اش دارد در گفتگویی اختصاصی در مورد بازیکنانی که این روزها نامشان در اطراف باشگاه بارسلونا به گوش می رسد صحبت کرده است. گزیده ای از این گفتگوی جذاب را دراینجا مطالعه کنید:

*اوضاع در تیم ملی کامرون به چه ترتیب است؟

این چالش بزرگی برای ماست. باید از عنوان قهرمانی جام ملتهای آفریقا در دوره جدید این رقابتها که اوایل سال 2019 برگزار می شود دفاع کنیم. قراردادی 4ساله بسته ایم.

*نظرتان درمورد بازیکنانی مثل دی یونگ و دلیخت که زیر ذره بین بارسلونا هستند چیست؟

هردویشان بازیکنان بزرگی هستند که می توانند خیلی خوب در بارسلونا جابیفتند. دوبازیکن ملی پوش که در مسیر پیشرفت قرار دارند. تیمهای زیادی به دنبال جذب این دو هستند ولی ارزش پیوستن به بارسا برای هر دوی این بازیکنان بسیار بالاست ودرهنگام تصمیم گیری این فاکتور را مدنظر خواهند داشت.

*اما روند مذاکرات برای جذبشان آسان نخواهد بود

می دانم که منچسترسیتی هم به دنبال این دو بازیکن است. سیتی از نظر اقتصادی قدرت زیادی دارد و می تواند برای بارسا دردسرساز شود.

*دی یونگ را چطور توصیف می کنید؟

یک بازیکن عالی و با کیفیت. او برای خودش یک سرخیو بوسکتس است و آینده روشنی دارد. دی یونگ روبه جلو و مستقیم بازی می کند.

*دلیخت می تواندچه کمکهایی به بارسا بکند؟

او یک مدافع فوق العاده و توانا و قوی است و نشان داده که کیفیت بازی کردن در هر تیمی از جمله بارسا را دارد. اگر من جای مسئولان بارسلونا بودم همین حالا او را به خدمت می گرفتم.


*بارسایی ها به جذب رابیو هم تمایل زیادی دارند.

وقتی من مدیرورزشی پاری سن ژرمن بودم، به نظرم رابیو بازیکن خیلی خوبی می آمد. او قد بلندی دارد و دیدش به بازی خوب است و پتانسیل بالایی دارد.

*فکر می کنید او در ژانویه پاریس را ترک خواهد کرد؟

احتمالش هست. شاید او می خواهد همین حالا پاریس را ترک کند؛ چون آنطور که دلش می خواهد به زمین نمی رود. البته پیوستنش به تیمهای دیگر هم هیچ تضمینی برای حضور او درترکیب اصلی آن تیمها نیست.

*روابط پاری سن ژرمن و بارسلونا این روزها ایده آل نیست.

وقتی تیمی بازیکنی را می خواهد، جلو می رود وحرفش را می زند. باشگاه فرانسوی هم همینطوری نیمار را به خدمت گرفت

*بله ولی آنها مبلغ جدایی زودهنگام نیمار را پرداختند

فوتبال همین است

*فکر می کنید نیمار به بارسا بازخواهد گشت؟

هرگز نمی گویم هرگز ولی بعید می دانم که نیمار برگردد.

*اما دربازی اخیر لیگ قهرمانان، هواداران پاری سن ژرمن برای نیمار سوت زدند. این خیلی جذاب نیست. هست؟

من وقتی دربارسا بودم برای من هم سوت می زدند (می خندد) ولی مرا خیلی دوست داشتند. این مسائل پیش می آید؛ مهم این است که از تیمت خوشت بیاید.

*کدام تیمها را مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می دانید؟

تیمهای قدرتمندی حضور دارند ومرحله یک هشتم پایانی سخت و سنگین خواهد بود. توقعات از همه تیمها بالاست ولی من بارسا و سیتی و البته یوونتوس را مدعیان فتح جام می دانم.

*شانس کدامیک بیشتر است؟

سیتی خیلی خوب بازی می کند واین در زمین کاملا مشخص است. بازیکنانشان  سیستمها را خیلی خوب یادگرفته اند. 


*نظرتان در مورد رئال مادرید؟

هر چه می خواهندبگویند، ولی رئال تیم خوبی دارد. آنها حالا کریس را ندارند. کریس بازیکنی است که می تواند در هر فصل 50 گل بزند.اما کریس را از دست دادند و هواداران رئال منتظر بودند تا مسئولان ستاره دیگری را به تیمشان بیاورند و این کاملا طبیعی ومنطقی است

*ولی بارسا ستاره اش را دارد

از نظر من مسی بهترین است ولی به تنهایی نمی تواند همه کارها را انجام دهد

*فکر می کنید پسرتان جاستین درآینده به بارسا خواهد رفت؟

درفوتبال هراتفاقی ممکن است. من که دوست دارم ولی کارنامه ورزشی جاستین دست خودش است. الان مهم این است که به بهترین نحو ممکن پرورش بیابد. او باید از نظر فیزیکی و ذهنی آماده بازی کردن باشد.

6363