فروش باشگاه پالرمو با قیمتی سمبلیک: 10 یورو!

فروش باشگاه پالرمو با قیمتی سمبلیک: 10 یورو!

سایت رسمی فوتبالی- پالرمو یکی از تیمهای ریشه دار و قدیمی فوتبال ایتالیاست که در دسته دوم لیگ فوتبال این کشور حضور دارد. مائوریتزیو زامپارینی رئیس باشگاه پالرمو حالا این باشگاه را با قیمت سمبلیک 10 یورویی به یک کنسرسیوم انگلیسی فروخته است. 

روز شنبه این باشگاه ایتالیایی با انتشار بیانیه ای رسمی این خبر را اعلام کرد. آقای زامپارینی از سال 2002 ریاست باشگاه پالرمو را در دست دارد و او در صحبتهایی اعلام کرده که با وجودی که فروش باشگاه باعث ناامیدی او شده ، اما تغییر در مالکیت باشگاه را تنهاراهکار برای تامین سرمایه اقتصادی لازم برای دستیابی باشگاه به اهداف بزرگش می داند.

در بیانیه رسمی باشگاه پالرمو می خوانیم:« علاوه بر باشگاه پالرمو که با قیمت سمبلیک 10 یورویی به فروش رسیده، مالکیت شرکت مپال که مالک برند پالرمو نیز هست در ازای پرداخت 22 میلیون و هشتصد هزار یورو فروخته شد. این وجه گارانتی خوبی برای مدیریت اقتصادی باشگاه خواهد بود. مالکان جدید لندنی باشگاه با کمک کمپانی های صنعتی اقدامات لازم را برای سخت ورزشگاه و شهرک ورزشی پالرمو انجام خواهند داد.»

بدین ترتیب پرونده دوره ای تاریخی در باشگاه پالرمو بسته خواهد شد. این باشگاه به رغم سختی های فراوانی که در سالهای اخیر پشت سرگذاشت، در دوران ریاست زامپارینی دو بار در سالهای 2006 و2010 سهمیه حضور در جام یوفا را کسب کرد. آنها درسال 2010 به فینال کوپا ایتالیا راه یافتند و در بازی فینال مغلوب اینترمیلان شدند.


در دهه 2000، پالرمو دردو دوره (در سالهای 2006 و2010) تا یک قدمی کسب سهمیه حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت. زامپارینی که به خاطر شخصیت رک و مقتدرش شناخته شده است، در طول دوران ریاستش در پالرمو، به راحتی سرمربیان تیم را برکنار می کرد و دراین سالها مجموعا 56 بار در نیمکت مربیگری تیمش تغییراتی اعمال کرد. از جمله جنجالی ترین تصمیمات او، برکنار استفانو پیولی درسال 2011 بود که قبل از  آغاز رقابتهای سری آ صورت گرفت. چند سال بعد از آن زامپارینی اعلام کرد که این تصمیم یک اشتباه بزرگ بوده.

در سالهای اخیر پالرمو با بحرانی ورزشی روبرو شد ودرسال 2016 به رقابتهای سری بی ایتالیا سقوط کرد. در حال حاضر پالرمو صدرنشین جدول سری بی است و 26 امتیاز کسب کرده و تیم پسکارای رده دوم، سه امتیاز با تیم صدرنشین جدول فاصله دارد.

6363